سهم ایرانی‌ها از تولید علم دنیا به 1.8درصد رسیده است

وزیر علوم از سهم 1.8 درصدی ایرانی ها از تولید علم دنیا و فعالیت 76 هزار هیات علمی در دانشگاههای کشور خبر داد.

محمدفرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کسب رتبه اول نرخ رشد تولید علم گفت: آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با یک توسعه کمی و نسبتا کیفی (رشد 25 برابری) در مقاطع تحصیلات تکمیلی رو به رو بوده است.

وی با بیان اینکه جمعیت ایران یک درصد جمعیت دنیا را تشکیل می دهد، اظهار داشت: درحال حاضر علاوه بر تحصیل حدود چهار میلیون و 800 هزار دانشجو ، بیش از 76 هزار هیات علمی در دانشگاههای سراسر کشور فعالیت می کنند و سهم تولید علم ایران از علم جهان به حدود 1.8 درصد رسیده است.

فرهادی با اشاره به رشد علمی ایران در دو تا سه سال اخیر افزود: این رشد علمی سهم ایران را از تولید علم جهانی درفاصله 16 سال، 18 برابر کرده است، همچنین طبق استناد داده های پایگاههای معتبر علم سنجی دنیا،  35 دانشگاه و پژوهشگاههای ایران در جمع موثرترین دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی و 229 دانشمند ایرانی هم در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

وزیر علوم بیان کرد: افزایش سرعت رشد درسالهای اخیر به تولید مقالات علمی برتر ما بر می گردد که به مقالات پراستناد و داغ تعبیر می شوند.

به گفته وی مقالات پراستناد یک درصد استنادها را شامل می شوند. 

فرهادی یادآور شد: سال 2014 حدود 191 مقاله و سال 2015 با یک رشد 19 درصدی، بیش از 227 مقاله در یک درصد برتر داشتیم، به همین دلیل از نظر رشد علمی در ارتباط با مقالات پراستناد و داغ اول بودیم و بعد ازما، هندوستان رشد 18 درصدی و چین 12 درصدی داشته است.


انتهای یپام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۵
عالی بود
آخرین اخبار