شیراز؛

51 میلیون سهم در، بورس استان فارس معامله شد

شاخص کل بازار در هفته گذشته با 257 واحد کاهش به عدد 77 هزار و 933 رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه ‌ای استان فارس گفت: در معاملات هفته گذشته بورس منطقه ‌ای استان فارس 51 میلیون و 590 هزار سهم و حق تقدم به ارزش 126 میلیارد ریال مبادله شد.
 ترابیان با بیان اینکه این تعداد سهام متعلق به 274 شرکت است، ادامه داد: 50 درصد این معاملات مربوط به خرید سهام و 50 درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 29 شرکت کارگزاری در بورس این استان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در دوره مورد نظر در مجموع برای 60 نفر کد سهام‌ داری جدید صادر شده است.
 مدیر بورس منطقه ‌ای استان فارس خاطر نشان کرد: در پایان معاملات این هفته سهام شرکت‌ های ایران ترانسفو، تکنوتار و پالایش نفت تبریز با بیشترین تقاضا برای خرید و سهام شرکت‌ های ایران ترانسفو، عمران و توسعه فارس و ایران خودرو دیزل بیشترین تقاضای فروش را داشته ‌اند.
ترابیان بیان کرد: سهام شرکت ‌های سرمایه ‌گذاری پالایش نفت بندرعباس، ذوب‌ آهن اصفهان و ماشین ‌سازی اراک با بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت‌ های توسعه معادن روی ایران، سرمایه‌ گذاری توکا فولاد و صنایع غذایی مینو شرق نیز با بیشترین ارزش ریالی فروش رو به ‌رو بوده‌اند.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: 51 میلیون ، سهم ، بورس ، معامله ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار