ارومیه؛

اعزام 6000 مبلغ دینی به سراسرآذربایجان غربی

برای ترویج فرهنگ اسلامی، در طول سال 6000 نفر مبلغ دینی به سراسر استان اعزام می شوند.

کارشناس دینی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،بابیان این مطلب افزود: برای ترویج فرهنگ اسلامی و گسترش آن دربین مردم برنامه های مناسبی درنظر گرفته شده است که از جمله ی آن به اعزام 6000 نفر مبلغ دینی به سراسر استان می توان اشاره کرد.

اسلامی همچنین ازفعالیت 2400 هیأت مذهبی دراستان نیز خبرداد و افزود: تعداد 2400 هیأت مذهبی که به وسیله ی ثبت نام اینترنتی درسایت طوبی تشکیل شده اند در برگزاری مراسم های مذهبی فعالیت دارند.

وی همچنین در رابطه با برگزاری کارگاه های آموزشی برای علاقه مندان به مداحی نیز اشاره کرد و افزود:کارگاه های آموزش مداحی نیز برای استعداد یابی ازبین مداحان نوجوان و جوان برگزار می شود که علاقه مندان به مداحی و مدیحه سرایی می توانند از طریق سایت طوبی در آزمون های تخصصی مداحی شرکت کرده و با صدور کارت شناسایی و تشکیل پرونده ،گواهی مداحی دریافت کنند.

کارشناس تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی در ادامه ی این گفتگو ازحمایت مجمع شعرا و ذاکرین، چاپ کتاب برای مداحی، برگزاری مراسمات تجلیل، اعزام مداحان به دیدار مقام معظم رهبری، برگزاری طرح های بوستان معرفت (ویژه ی کودک و نوجوان) و اردوهای فرهنگی نوجوانان نیز خبرداد.

اسلامی، فعال سازی مساجد غیرفعال، تربیت مربیان قرآنی و چند برنامه ی شاخص دیگر را نیز از الویت های این اداره کل برشمرد.

وی در پایان ازهمکاری دست اندرکاران در صدا وسیمای مرکز آذربایجان غربی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.