نمایش اثر هنرمند بوشهری در جشنواره کازان روسیه

مستند رودخانه لیان از تولیدات صداوسیمای مرکز بوشهر در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم سینمای مسلمان کازان روسیه شرکت می کند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رامتین بالف کارگردان مستند رودخانه لیان گفت : این جشنواره از 15 تا 21 شهریور در شهر کازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه برگزار می شود .

وی با بیان این‌که مستند رودخانه لیان درباره دو رودخانه مهم استان بوشهر به نام حِلّه و مُند است، افزود : «لیان» نام تاریخی سرزمین بوشهر در زمان عیلامیان بوده است و این فیلم با نگاهی تاریخی به این سزمین، جذابیت های این دو رودخانه را بررسی می کند.

 بالف ادامه داد: پوشش گیاهی منطقه، طبیعت رودخانه، اماکن تاریخی و حیات وحش کنار این دو رود از لحظه ای که رودخانه از کوه های فارس سرچشمه می‏ گیرد تا زمانی که به خلیج فارس می ‏ریزد،در این مستند 70 دقیقه‌ای به تصویر کشیده شده است .

وی با اشاره به این‌که تحقیقات ساخت این مستند از سال 84آغاز شد، گفت: ساخت این فیلم سال 89 آغاز شد و مهر 91 به پایان رسید.

 این پژوهشگر و تهیه کننده تصریح کرد: رودخانه لیان یازدهمین فیلم مستندی است که ساخته‌ام و این فیلم سال 91، سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند، جایزه بهترین فیلمبرداری و دیپلم افتخار بهترین پژوهش را در سی و یکمین جشنواره بین المللی فجر به دست آورد.

رامتین بالف پژوهشگر کارگردان و تهیه کننده متولد 1352، تحصیلات وی در رشته کارشناسی نمایشی است وی حدود 24 سال است که در زمینه ساخت آثار نمایشی و مستند مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.