لرستان؛

انجام ۴۰۳ ماموریت اورژانس هوایی در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از انجام ۴۰۳ ماموریت اورژانس هوایی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ ساکی با اشاره به فعالیت اورژانس هوایی لرستان گفت: پازدهمین اورژانس هوایی کشور در لرستان با صرف ۲۶ میلیارد ریال راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی اورژانس هوایی یکی از خدمات برجسته دولت تدبیر و امید برای ساکنان مناطق محروم و سخت گذر استان بوده است افزود: این اورژانس هوایی از مهر ماه سال ۹۳ تا کنون بیش از ۴۰۳ ماموریت را انجام داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از انتقال بیش از ۶۳۹ بیمار از طریق اورژانس هوایی استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۹۳ مورد نجات مادران باردار، ۶۷ مورد سقوط از ارتفاع، ۱۰۱ مورد مشکلات قلبی و تنفسی، ۷۷ مورد مسمومیت و بیماری مغزی، و ۱۰۱مورد نیز سایر بیماری ها بوده است.

ساکی در ادامه سخنان خود به اجرای بسته حمایتی در حوزه بهداشت و در قالب طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد وافزود: این بسته با صرف۲۱۲ میلیارد ریال با هدف تامین مراقبت های اولیه سلامت در مناطق حاشیه شهرها و شهرهای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در قالب این بسته تا کنون ۵۰ پایگاه سلامت و ۲۰ مرکز سلامت در لرستان راه اندازی شده است گفت: همچنین ۳۵۴ نفر در رشته های مختلف روان شناسی بالینی، بهداشت حرفه ای، بداشت محیط، تغذیه، فناوری اطلاعات سلامت، بهداشت خانواده، مامایی در مراکز سلامت جامع شهری استان مشغول به کار شده اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار