انگلیس: گفتگوهای رسمی خروج از اتحادیه اروپا تا پایان سال 2016 آغاز نخواهد شد

سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد گفتگوهای رسمی درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا تا پیش از پایان امسال ( 2016 ) آغاز نخواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد گفتگوهای رسمی درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا تا پیش از پایان امسال ( 2016 ) آغاز نخواهد شد.

سخنگوی دولت انگلیس گفت: ترزا می، نخست وزیر گفتگوهای رسمی در زمینه خروج این کشور از اتحادیه اروپا را پیش از سال 2016 شروع نخواهد کرد .

 خبرگزاری بلومبرگ نیز به نقل از مقامات انگلیس بدون ذکر اسامی آنان اعلام کرده بود ترزا می حساسیت این موضوع را درک می کند و گفتگو ها و تلاشهای خود را در این باره حداقل از ابتدای ماه آوریل سال آینده آغاز خواهد کرد.

سخنگوی دولت انگلیس درباره گزارش بلومبرگ گفت :« درباره این گزارش اطلاعی ندارم ».

وی افزود موضع دولت درباره شروع گفتگوها با اتحادیه اروپا تغییر نخواهد کرد و طبق ماده 50 پیمان اتحادیه اروپا تا پیش از پایان امسال اقدامی انجام نخواهد داد .

گفتنی است ماده 50 پیمان اتحادیه اروپا روش هایی را برای خروج اعضا از این اتحادیه در نظر گرفته است. در این ماده از اعضا خواسته شده است که قصد خود را برای خارج شدن از این اتحادیه اعلام کنند. این ماده همچنین اتحادیه اروپا را ملزم می کند تا از طریق مذاکره با دولت مذکور، بر سر خروج از این اتحادیه به یک توافق دست پیدا کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار