اصفهان؛

تشکیل کارگروه تخصصی اصلاح تأسیسات گاز ابیانه

مدیر پایگاه میراث فرهنگی ابیانه از تشکیل کارگروه تخصصی اصلاح تأسیسات گاز ابیانه برای رفع مشکل جهانی‌شدن این روستای تاریخی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،احمد نجیبی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: کارگروه تخصصی اصلاح تأسیسات گاز روستای تاریخی ابیانه تشکیل شد، این کارگروه در راستای مصوبات مقامات استان اصفهان و شهرستان نطنز، با حضور کارشناسان سازمان نظام‌مهندسی استان اصفهان، شرکت گاز شهرستان نطنز و پایگاه ملی میراث فرهنگی ابیانه جهت بررسی ابعاد و راهکارهای فرایند اصلاح تأسیسات گاز در سیمای بافت تاریخی ابیانه تشکیل‌شده است.

وی افزود: در این جلسه نقشه خطوط گاز روستای ابیانه و جزییات طراحی‌ شده در جهت اصلاح سیمای روستای تاریخی ابیانه موردبررسی قرار گرفت و همچنین در این جلسه برآوردهای اولیه پیرامون ملزومات اجرایی، مدت‌زمان اجرای طرح و هزینه اجرای طرح صورت پذیرفت.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی ابیانه عدم حضور مالکان، مشکلات ایمنی از قبیل انفجار و آتش‌سوزی و تخریب احتمالی ناشی از عدم اجرای درست طرح از مسائلی بود که در این جلسه موردبررسی قرار گرفت و راهکارهای آن به بحث گذاشته شد.

وی گفت: نتایج نشست برگزارشده بسیار مثبت و مفید ارزیابی می‌شود و امید است با تداوم جلسات این کارگروه و پیگیری طرح‌ها و مصوبات صورت گرفته گام مهمی در راه اصلاح سیمای بافت تاریخی ابیانه برداشته شود.

به گزارش فارس، روستای تاریخی ابیانه از سال 1354 در فهرست آثار ملی ایران و از سال 2007 در فهرست موقت ثبت جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و پرونده ثبت جهانی روستا هم‌زمان با مراحل آماده‌سازی بافت در حال تدوین است و اصلاح تأسیسات خدمات‌رسانی روستا از قبیل برق، تلفن و گاز از اولویت‌های اصلاح سیمای بافت تاریخی ابیانه است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.