لرستان؛

نقد منصفانه دولت باعث پیشرفت کشور

امام جمعه بروجرد هفته دولت را فرصت مناسبی برای نقد منصفانه دولت دانست و گفت: نقد منصفانه باعث پیشرفت کشور می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود: دولتمردان در هفته دولت باید عملکرد یکساله خود را به مردم ارائه دهند.
وی با گرامیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر و 16 هزار شهید دولت گفت: باید نقاط قوت و ضعف دولت شناسایی و بررسی و اشکالات برطرف شوند.
امام جمعه بروجرد با اشاره به 31 مرداد روز جهانی مساجد اظهار کرد: 31 مرداد سال 1348 که مسجد الاقصی توسط صهیونیستها به آتش کشیده شد و در همان روز به دستور رضا خان مردم و روحانیون در مسجد گوهر شاد مشهد به خاک و خون کشیده شدند به نام روز مساجد نامگذاری شده است.
وی جایگاه و عملکرد مساجد در جامعه اسلامی را بسیار مهم و سرنوشت ساز خواند و افزود: عملکرد مساجد صرفا عبادی نسیت بلکه این اماکن، محل تعلیم و تربیت، رسیدگی به مشکلات مردم و عامل وحدت و اتحاد مسلمانان می باشند.
حجت الاسلام ترابی افزود: مساجد باید سیاسی باشند و درست ترین تحلیل های سیاسی روز از این مکان های مقدس به گوش مردم برسند.
وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال گرفتن روحیه انقلابی از مردم هستند، اظهار کرد: امام جماعت مساجد و نمازگزاران باید با این توطئه دشمنان مقابله کنند.
به گفته وی در جامعه اسلامی ایران با کمبود مساجد روبرو هستیم و دولت و ملت باید برای ساخت این اماکن مقدس و جذب جوانان و نوجوانان تلاش کنند.
خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به انتشار فایل صوتی از دفتر مرحوم منتظری و بازتاب گسترده آن در رسانه های بیگانه اشاره کرد و گفت: دفتر منتظری در گذشته به کانون حمایت از منافقین تبدیل شده بود و امام خمینی(ره) در نامه ای به منتظری در ششم فروردین ماه 1368 گفت: بیشتر نامه ها و موضع گیری های شما نشان می دهد که لیبرال ها و منافقین باید در کشور حکومت کنند.
حجت الاسلام ترابی افزود: منافقین 16 هزار تن از مردم کوچه و بازار و مسئولان تاثیرگذار نظام را ترور کردند و در دوران دفاع مقدس زیر چتر صدام با ایران اسلامی جنگیدند.
وی اظهار کرد: اعدام تعدادی از این منافقین بعد از عملیات مرصاد باعث شده است که امروز با انتشار فایل صوتی عده ای در داخل و خارج به نظام اتهام زنی کنند.
وی افزود: امروز که جریان مقاومت اسلامی در یمن، بحرین، لبنان و عراق به پیروزی نزدیک می شوند دشمن با این توطئه به دنبال زنده کردن منافقین در ایران است.
امام جمعه بروجرد گفت: دستگاه قضایی باید به صورت جدی با عاملان انتشار این فایل صوتی که حرف های منافقین را دیکته می کند، برخورد قانونی کند.
 
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.