عضو شورای شهر تهران؛

آقای آخوندی بسته های تشویقی نوسازی به رویاپردازی شباهت دارد/ همه مسئولان می‌دانند بسته در کجا پر می‌شود

عضو شورای شهر تهران خطاب به وزیر مسکن نوشت: آقای وزیر وقت آن است که اعلام کنید بسته‌های تشویقی به رویاپردازی شباهت دارد تا به راهکاری برای برون رفت از معضل فرسودگی.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه آباد عضو شورای شهر تهران دراینستاگرام خود در مورد بافت فرسوده منطقه 9 و بویژه محله امامزاده عبدالله گلایه تندی از آخوندی وزیر مسکن داشت.

وی نوشت: «جناب آقای دکتر آخوندی
وزیر محترم مسکن و شهرسازی
امروز توفيق حضور در مراسم غبار روبي امام زاده عبدلله از نوادگان حضرت امير المومنين را داشتم (منطقه 9 تهران ) امام‌زاده‌ای که جدا شدن از بارگاهش برای بسیاری از مردمان آن منطقه همراه با دلتنگی است.

 محله‌ای که روی نقشه‌های شهر تهران فرسودگیش را آشکارا نشان داده‌اند.. اما آنچه دیده می شد بسیار دردناک‌تر از آن چيزی بود كه در كاغذ به بافت فرسوده نام گرفته است.
 فرسودگی تنها یک صفت نیست که بر بخشی از محلات شهر سايه انداخته است. فرسودگی رنج بی‌پایانی است که هر روز عده‌ای با آن زندگی می‌کنند. 

فرسودگی تنها به خانه‌های لرزان رو به ویرانی اطلاق نمی‌شود. فرسودگی زندگی پر مخاطره‌ ساکنان آن خانه است. فرسودگی تنها حکایت از ریزدانه بودن پلاک‌ها ندارد. فرسودگی فریاد می‌کند زندگی در نهایت تنگی از ثانيه ها عبور می كند.

همسايه های حرم اين امامزاده خادمان بی‌ادعایی بودند كه اميد به شمارا از دل كنده ودل به معجزه بسته بودند. کسی مرا میهمان خانه‌اش کرد و من شرمنده از پذیرش این میهمانی همراه او راه افتادم. رسیدیم به دالان تنگی که حتی به اندازه شانه‌های من عرض نداشت. 

اسم آن دالان کوچه بود. کوچه هايی باريك تراز كوچه های آشتي كنان را... مردم چه مهربان و مهمان‌نواز بودند اگر من به جای آنها بودم و عضو شورای شهر مهمان من بود او را مقصر تمام مشکلاتم می‌دیدم و حداقل بار تمام روزهای سختم را چون فریاد بر سرش آوار می‌کردم. 

گفتم برایتان بسته تشویقی آوردم که اگر انجام شود خانه و محله شما آباد می‌شود و خانه‌هاتان لباس نو می‌پوشد.
اما دیدم آن بسته تشویقی و آن تبلیغ و آن وام و آن بخشودگی عوارض صرفاً پشت میز و در مذاکره در جلسات و در تریبون مصاحبه‌های رنگارنگ به کار می‌آید.

من اینجا حقیقتی را دیدم که بسته تشویقی شما آن را ندیده، حس نکرده و هیچ زبان مشترکی با آن ندارد.
اين بسته‌های تشویقی نه خانه‌ای را نو می‌کند و نه قادر است لباس كهنه ای را از تن محله‌ای بیرون بیاورد و آن را نو کند.

شرمنده بسته تشويقی شدم که همه مسئولان می‌دانند در کجا پر می‌شود. در همین محلات فرسوده. در همین محله امام‌زاده عبدالله

آقای وزیر... وقت آن است که اعلام کنید بسته‌های تشویقی به رویاپردازی شباهت دارد تا به راهکاری برای برون رفت از معضل فرسودگی. وقت رفتن بود بچه‌ها مشغول نقاشی بودند خانه هايشان را به رنگ خاكستری می كشيدند. گفتم: بچه‌ها کاغذ چک‌نویس برای تمرین احتياج نداريد؟ كاغذهای بسته تشویقی را گذاشتم کناردستشان...»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار