واشینگتن تایمز: باج دادن به ایران، موجب تحقیر اوباما شد

واشینگتن تایمز در گزارشی نوشت مبلغی که دولت آمریکا به ایران داد، موجب تحقیر اوباما شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن تایمز در گزارشی نوشت: دولت آمریکا سخت تلاش کرده است با داستان سرایی، بر واقعیت، سرپوش بگذارد.

این روزنامه در ادامه نوشت: باراک اوباما گفت: «ما باج نمی دهیم، نداده ایم و نخواهیم داد.» شاید اوباما دلش بخواهد این حرف را پس بگیرد. شاید هم دلش بخواهد موقع نوشتن این مطلب، مداد لای انگشت خود بگذارد یا دست خودش را گاز بگیرد، اما متاسفانه نوشتن به پایان رسیده است و حتی یک خط از ادعاهای این رئیس جمهور آمریکا در خصوص تکذیب پرداخت 400 میلیون دلار باج به تهران برای تبادل زندانیان خود با زندانیان ایرانی، قابل برگشت و حذف نیست. 

شاید رئیس جمهور آمریکا بتواند به این دلخوش باشد که هیچ کس حرفش را باور نکرد. این دروغ، هنگامی از پشت پرده نمایان شد که روز پنج شنبه وال استریت ژورنال گزارش کرد پول ارسالی تا پایان تبادل، تحویل نشده است و جزئیاتی در خصوص نحوه این تبادل نوشت. به ندرت پیش می آید رئیس جمهوری، همه راه ها و درها را به روی خود بسته ببیند. 

واشیگتن پست در ادامه درباره سخنان اوباما نوشت: اظهارات محکم، جدی و تند او که گفته بود: «ما باج نمی دهیم» از نوع ادعاهایی بود که یک رئیس جمهور دارای قدرت، نباید مطرح نکند. رئیس جمهور باید کمی فضا برای خود باقی بگذارد.

در ادامه این گزارش آمده است: رئیس جمهور وقتی تحقیر شد که روز پنج شنبه، سخنگوی وزارت امور خارجه خود را نزد خبرنگاران فرستاد تا بگوید قبل از تبادل، 400 میلیون دلار پول نقد را به ایران نداده است، اما این اعترافات کربی در نتیجه استیصال اوباما نبود. او سعی داشت عذاب وجدان خود را برطرف کند و دروغی گفته بود که خودش می دانست چیست. بعد از پیگیری های وال استریت ژورنال بود که او حاضر شد بپذیرد پول نقد را به عنوان باج به ایران پرداخته است. 

برای همین بود که اوباما چندی پیش مجبور شد اظهار کند: «رازی در کار نبود. ما این جریان را به گوش همه رساندیم و اطلاع رسانی کردیم. برایم جالب است چرا دوباره همه چیز به ماجرا تبدیل شده است.»

یک نفر در کاخ سفید باید به رئیس جمهور توضیح بدهد این مسئله به ماجرا تبدیل شده است چون داستانی که دو هفته پیش ساختید، کاملادروغ از کار درآمد. او درست گفته بود. خبرنگارها آن قدرها تنبل نیستند. او باید می دانست یک خبرنگار بالاخره به این قضیه مشکوک می شود و سعی می کند از این کار، سردربیاورد. در اظهارات روز پنج شنبه وزارت امور خارجه هم بدبینی خاصی به چشم می خورد. 

بعد از اذعان وزارت امور خارجه به پرداخت باج، یکی از خبرنگاران بیشتر به او فشار آورد و پرسید: «با زبان ساده توضیح بدهید. اگر ایران تبادل را انجام نمی داد، شما آن پول را پرداخت نمی کردید؟»

سخنگوی وزارت خارجه گفت: «صحیح است.»

واشیگتن پست در انتها نوشت: اگر هنوز چیزی به نام به زبان ساده وجود داشته باشد، تعریف جدیدی از کلمه «باج» است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار