تحصیل 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از چالش‌های پیش روی مدارس شبانه روزی و ارائه بسته‌های غذایی خبر داد.

زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در دوره‌ی متوسطه برای ایجاد دسترسی و عدالت آموزشی چندین راه را دنبال می‌کنیم که یکی از آنها، رسیدگی به مدارس شبانه روزی است و بخشی از چالش های این محور در خصوص محیط آموزشی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تقریبا در تمامی نقاط کشور مدرسه‌ها دایر هستند و دسترسی به آموزش کاری آسان محسوب می‌شود اما در دوره‌ی اول و دوم متوسطه با توجه به تخصصی شدن دروس، تفکیک درس ها باید صورت بگیرد تا مشکلی در آموزش به وجود نیاید.

زرافشان بیان داشت: امکان تشکیل مدرسه در هر نقطه روستایی کشور با توجه به تعداد محدود دانش آموزان وجود ندارد و آن چیزی که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد حمایت خانواده‌ها از دانش آموزان است.

معاون آموزش متوسطه در خصوص یکی دیگر از چالش‌های پیش رو اظهار کرد: برای ارائه خدمات با کیفیت عالی، جز از منابع مالی باید منابع انسانی خوبی در اختیار داشته باشیم که متاسفانه ما با کمبود نیرو مواجه هستیم، هم چنین برای غلبه با چالش هایی در خصوص مشکلات خوابگاهی، تغذیه و مسائل بهداشتی در سال گذشته همایشی با عنوان حامیان مدارس شبانه روزی برگزار کردیم تا بتوانیم در امور خیرین در این راستا جهت دهیم.

وی افزود: از جمله کار های مهمی که آموزش و پرورش انجام داده، تشکیل کارگروه در مناطق محروم است که خوشبختانه ما موفق شدیم در سال گذشته یک وعده غذایی کامل برای دانش آموزان داشته باشیم که مبلغ آن به بیش از 11 میلیارد تومان رسید که دومین بسته غذایی نیز در پایان همین ماه به مدارس داده می‌شود.

زرافشان گفت: در حال حاضر بیش از 400 هزار دانش آموز، در 2 هزار و هفتصد و پنجاه مدارس شبانه روزی در حال تحصیل هستند و تمام تلاش ما بر این است که هزینه های کمتری را از دانش آموزان دریافت کنیم تا تحت فشار کمتری قرار بگیرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار