انتظار کمیته بین‌المللی المپیک برای جذب نیمی از جمعیت جهان به تماشای رقابت‌های ریو

انتظار می‌رود رقابت‌های ریو 2016 را نیز مانند المپیک لندن نیمی از مردم جهان تماشا کنند.

انتظار کمیته بین‌المللی المپیک برای جذب نیمی از جمعیت جهان به تماشای رقابت‌های ریو
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، کمیته بین‌المللی المپیک (آی‌ا‌ُسی) انتظار دارد تا پایان رقابت‌های ریو 2016، حدود نیمی از مردم جهان به تماشای بازی‌ها بنشینند. «تیمو لوم،» مدیر اجرایی خدمات تلویزیونی و بازاریابی کمیته بین‌المللی المپیک، در همین خصوص گفت: «همچنان در حال محاسبه تعداد افرادی هستیم که افتتاحیه المپیک را تماشا کردند.»

 او تخمین زد تعداد آن‌ها با تماشاچیان افتتاحیه المپیک سال 2012 لندن یکی باشد. مراسم افتتاحیه المپیک لندن 342 میلیون نفر بیننده داشت. افتتاحیه المپیک پکن در سال 2008 را نیز بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان تماشا کردند.

به گفته لوم، پوشش المپیک ریو در مقایسه با لندن 25 درصد افزایش یافته و از  100 هزار به 125 هزار ساعت رسیده است. در المپیک لندن 3 میلیارد و 600 میلیون نفر در سراسر جهان دست‌کم یک دقیقه از رقابت‌ها را تماشا کردند که به طور تقریبی نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. در ارتباط با المپیک امسال نیز همین پیش‌بینی وجود دارد. جمعیت جهان هم‌اکنون حدود 7 میلیارد نفر است.

به دلیل تفاوت ساعت مناسب میان برزیل و آمریکا، علاوه بر مردم کشور میزبان، مردم آمریکا، بیشترین تعداد بینندگان این بازی‌ها را در میان کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند.  

 بنابر اعلام کمیته بین‌المللی المپیک، انتظار می‌رود درآمد رسانه‌ای المپیک امسال که از سال 2013 تا 2016 محاسبه می‌شود، 4 میلیارد و صد میلیون دلار یعنی حدود 7 درصد نسبت به المپیک گذشته بیشتر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار