ساری،

اجرای سرشماری نفوس و مسکن در مازندران همزمان با سراسر کشور

طرح سرشماری نفوس و مسکن 3 مهر امسال همزمان در سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: سرشماری نفوس و مسکن از 3 تا 23 مهر امسال به صورت اینترنتی و از 24 مهر تا 24 آبان به صورت حضوری توسط مامور به درب منزل ها همزمان در سراسر کشور اجرا می شود.

بهرام اکبرزاده گفت: نخستین سرشماری رسمی نفوس و مسکن در ایران سال 1335 و پس از آن هر 10 سال یک مرتبه سرشماری عمومی صورت گرفت که پس از سرشماری سال 1385قاعدتا باید در سال 1395 انجام می شد که به دلیل تغییرات شدید جمعیتی در سال 1390 دولت وقت تصمیم گرفت برای تهیه اطلاعات برنامه پنجم سرشماری مجدد یا به تعبیری میان شماری انجام دهد.

وی افزود: طبق سرشماری سال 1375 در مازندران بیشترین فراوانی سن میان 10 تا 14 سال است و همچنین با مشاهده به هرم جمعیتی سال 1385 بیشترین فراوانی سن میان 20 تا 24 سال قرار دارد و در سرشماری سال 1390 بیشترین فراوانی جمعیتی میان 25 الی 29 سال است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: پیش بینی می شود امسال بیشترین فراوانی سن میان 28 تا 32 سال باشد.

اکبرزاده افزود: پیش بینی می شود نرخ رشد جمعیت استان در سرشماری امسال به کمتر از یک برسد و این یعنی جمعیت مولد کاهش یافته و جمعیت به مرور در حال پیر شدن است.

وی با بیان اینکه با توجه به آخرین سرشماری انجام شده حدود 30 درصد خانوارهای مازندرانی تک نفره زندگی می کنند ، گفت: ضریب جوانی جمعیت در سال 75 ؛ 36 درصد، سال 85؛ 21 درصد و در سال 90 ؛ 19 درصد و قطعا در سرشماری سال جاری ضریب جوانی کمتر می شود.

وی افزود: خانواده هایی که در زمان سرشماری در منزل حضور ندارند مامور یک قطعه کاغذ حاوی شماره تلفن مرکزی ستاد سرشماری شهرستان را به داخل منزل می اندازد تا خانوارها تماس گرفته و اطلاعات خود را اعلام کنند و همچنین پس از پایان زمان سرشماری در 24 آبان، مدت 3 روز به خانوارهایی اختصاص می یابد که به هر دلیل غایب بودند و سرشماری را انجام ندادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.