اردبیل؛

اختصاص 350 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان

استاندار اردبیل گفت: ۳۵۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل که با حضور وزیر کشور در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای امسال حدود 17 جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل برگزار شده و برش استانی در ارتباط با این موضوع تهیه شده و 101 پروژه نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه استان شناسایی شده و در دست اجراست که در کنار این موضوع جلسات توجیهی در دانشگاه‌ها نیز به منظور گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.

وی گفت: در ارتباط با واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی و تحقق ماده 27 قانون 10 پروژه فعال، 28 پروژه نیمه تمام و 15 پروژه جدید نیز شناسایی شده که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها به منظور ایجاد اشتغال و رفع بیکاری بهره‌مند شویم که در حال حاضر تصفیه‌خانه شهر خلخال به عنوان یکی از این پروژه‌ها به صورت BOT در حال اجراست.

استاندار اردبیل افزود: نیروگاه برق گرمی با سرمایه‌گذاری 12 میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال اجرا بوده که این سرمایه‌گذار پروژه‌های مشابه دیگری نیز در سایر شهرستان‌های استان انجام می‌دهد که به طور یقین آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از جمله فعالیت‌های مهم در راستای توسعه استان است.

خدابخش اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان 14 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 350 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده و تا به امروز نیز حدود 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این طرح عظیم استانی انجام شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.