قزوین؛

نشست رفع موانع تولید و تکمیل طرح های صنعتی

استاندار گفت : عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات ضعیف و غیر قابل قبول است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در نشست رفع موانع تولید و تکمیل طرح های صنعتی اضافه کرد: اجازه نمی دهیم برخی از بانک ها خارج از رویه ی مشخص شده عمل کنند.

همتی از بانکها خواست تا هفته ی آینده گزارش دقیقی از وضعیت پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی ارائه دهند ، تا در نشستی هفته ی آینده با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و فعالان این عرصه   مطرح شود .

استاندار اضافه کرد:  زمانی که بانکها برای پرداخت تسهیلات با مشکلاتی مواجه در دستگاههای اجرایی مواجه اند حاضریم با تشکیل کارگروه ها و هماهنگی با دستگاه ها  موانع احتمالی پیش روی بانک ها را برداریم .

داوود محمدی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت : طرح بهین یاب حرکتی انقلابی و جهشی در توسعه ی صنعت است و بانک ها باید علاوه بر اختصاص ۱۰درصد از منابع مالی خود در این زمینه ، بخشی از منابع انسانی خود را به این موضوع اختصاص دهند تا پاسخگوی نیازهای مراجعین باشند.

پر زحمت رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان هم در این نشست گفت :  تاکنون هزار و 794 واحد تولیدی ، صنعتی در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات ، ثبت نام کرده اند.

پرزحمت افزود : هزار و 103 درخواست ثبت شده در سامانه ی بهین یاب ، از سوی واحدهای صنعتی مربوط به حوزه ی صنعت و معدن است که از این تعداد هزار و 46 طرح در کارگروه های این سازمان بررسی و به بانک ها معرفی شده اند.

بگفته ی پر زحمت  تاکنون بانکها با پرداخت تسهیلات به  ۴۶۶  واحد تولیدی موافقت کرده اند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.