ارومیه؛

آذربایجان غربی دارای قابلیت های جهانی گردشگری

استان ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری جهانی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فرماندار شهرستان خوی در دیدار با متئو گومچئونه معاون مرکز پژوهشی اتحادیه اروپا در ایتالیا گفت: مقبره شمس تبریزی در خوی، قره کلیسا در چالدران و تخت سلیمان در تکاب جزو جاذبه های گردشگری با قابلیت های جهانی در آذربایجان غربی است.

حسین سیوانی اصل اضافه کرد: شهرستان خوی ظرفیت های ویژه ای در زمینه های سرمایه گذاری، جذب گردشگر و تجارت مرزی دارد.

وی ادامه داد: باید مطالعه میدانی درباره این ظرفیت ها انجام شده و کتابچه کامل معرفی این شهرستان نیز آماده شود.

فرماندار شهرستان خوی تدوین سند توسعه گردشگری و معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری در منطقه را در راستای توسعه آذربایجان غربی بسیار موثر دانست.

معاون مرکز پژوهشی اتحادیه اروپا نیز با اشاره به موقعیت استراتژیک آذربایجان غربی گفت: با شناسائی پتانسیل ها و سرمایه گذاری در این زمینه ها، این استان می تواند به عنوان قطب سرمایه گذاری منطقه معرفی شود.

متئو گومچئونه افزود: باید تمامی بخش های اقتصادی منطقه آنالیز و پروژه های مشترک برای آنها تعریف شود تا با همکاری گروه های مختلف دولتی و خصوصی درباره سرمایه گذاری در این بخش ها اقدام شود.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی با معاون مرکز پژوهشی اتحادیه اروپا دیدار و درباره ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

آذربایجان غربی به علت هم مرزی با کشورهای آذربایجان، ترکیه و عراق از ظرفیت های بکری درباره سرمایه گذاری در عرصه های مختلف برخوردار است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.