ساخت 300 منزل مسکونی برای مهاجران کلید خورد

اکبر رستمی، سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات کشور می گوید که کار ساخت ۳۰۰ منزل مسکونی برای مهاجران در شهرک (السغان) در ساحه باریک آب ولسوالی قره باغ کابل آٰغاز شده است.

وزارت احیا و انکشاف: ساخت 300 منزل مسکونی برای مهاجران کلید خوردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اکبر رستمی، سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان می‌گوید که کار ساخت ۳۰۰ منزل مسکونی برای مهاجران در شهرک (السغان) در ساحه باریک آب ولسوالی قره باغ کابل آٰغاز شده است.

چندی پیش کار ساخت یک شبکه آبرسانی را در این شهرک آغاز کرد و اکنون این شبکه نهایی و آب آشامیدنی این شهرک تامین شده است.

رستمی که قبل از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت فواید عامه در کابل صبحت می کرد، گفت: کار ساخت منازل مسکونی این شهرک در یک هزار جریب زمین و به هدف سرپناه برای مهاجران توسط پروگرام انکشافی ملل متحد و به همکاری مالی کشور استرالیا در سال ۲۰۰۶ آغاز شد.”

به گفته رستمی، در مرحله اول به تعداد ۱ هزار و ۲۵ منزل مسکونی برای مهاجران در این شهرک توزیع شد و وزارت احیا و انکشاف دهات در نظر دارد تا ۳۰۰ منزل فرعی به ارزش بیش از ۱۷۰ میلیون افغانی دیگر نیز در این شهرک بسازد.

چندی پیش کار ساخت یک شبکه آبرسانی را در این شهرک آغاز کرد و اکنون این شبکه نهایی و آب آشامیدنی این شهرک تامین شده است.

از سویی هم رستمی افزود، به منظور روشنی ساختن خانه‌های مردم، این وزارت به تعداد ۳۲۸ پنل سولر را نیز به باشندگان شهرک توزیع کرده و اکنون برق مردم تامین شده است.

هم‌چنین شش پروژه توانمند سازی زنان نیز در شهر السغان تطبیق شده که بالای وضعیت اقتصادی باشندگان شهرک تاثیرات مثبت به‌جا گذاشته است.

همچنان سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات از آغاز کار ساخت سرک ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور نیز خبر داد.
آقای رستمی گفت که قرار است کار عملی ساخت سرک لعل و سرجنگل ولایت غور با طول ۴۶ کیلومتر و به ارزش ۱۶۳.۵میلیون افغانی توسط برنامه انسجام ساحوی این وزارت هفته آینده آغاز می شود و تا ۱۸ ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

سرک لعل و سرجنگل ولایت غور، از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است و مناطق لعل و سرجنگل غور را با مرکز و ولسوالی دولت‌یار این ولایت وصل می‌سازند و با وصل ساختن این مناطق به مرکز، زراعت مناطق لعل و سرجنگل تقویت می‌شود.

سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات گفت که کانال آبیاری در ولسوالی های کشم و خاش بدخشان بازسازی شده و بازسازی این کانال ها حاصلات دهاقین را ۲۰ درصد افزایش می دهد.

به گفته رستمی، طول کانال کشم ۳۶.۶ کیلومتر است که کار آن به ارزش ۱۱۷ میلیون افغانی در ماه مارچ سال ۲۰۱۴ آغاز و در اگوست سال جاری میلادی تکمیل شده است.

به نوشته شفقنا با تکمیل این کانال، حدود ۲۹هزار جریب زمین تحت زرع و آبیاری قرار می‌گیرد و از ۴۰ درصد ضایعات آب نیز جلوگیری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار