گیلان؛

افتتاح آزمایشگاه هیدرولیک در دانشگاه گیلان

نخستین آزمایشگاه هیدرولیک و مدل های فیزیکی – هیدرولیکی حوزه آبی گیلان در آستانه هفته دولت با حضور استاندار در دانشگاه گیلان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیر پژوهشکده حوزه آبی دریای خزر و سرپرست آزمایشگاه هیدرولیک و مدل های فیزیکی – هیدرولیکی دانشگاه گیلان با اعلام این خبر گفت: برای ساخت این آزمایشگاه که 790 متر مربع زیر بنا دارد، بیش از 10میلیارد ریال هزینه شده که نیمی از آن اعتبار استانی و نیمی منابع داخلی دانشگاه است.
                                                                       

مهدی اسماعیلی ورکی افزود: از این پس هر طرح مرتبط با سازه های آبی استان قبل از آغاز عملیات اجرایی، در این آزمایشگاه مدل سازی می شود تا از عملکرد صحیح آن پس از بهره برداری اطمینان حاصل شود.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه برای بررسی علمی عملکرد انواع سازه های آبی نظیر سرریز سدها – کانال های انتقال آب – سازه های تنظیم و توزیع آب در شبکه های آبیاری و بهبود وضعیت زیست محیطی رودخانه ها کاربرد دارد، افزود: کاهش هزینه در روند اجرای طرح های عمرانی مرتبط با سازه های آبی از دیگر مزایای وجود آزمایشگاه هیدرولیک در گیلان است.

استاندار نیز پس از افتتاح این طرح به همراه جمعی از معاونان استانداری و مدیران اجرایی استان  در نشست بررسی اولویت ها، ظرفیت ها و چالش های دانشگاه گیلان شرکت کرد و نحوه تامین منایع پژوهشی دانشگاه را از محل یک درصد بودجه پژوهشی دستگاه ها و اعتبارات آموزشی – تحقیقی اختصاص یافته از محل سفر هیات دولت به گیلان بررسی کرد.

احمد رضی، رییس دانشگاه گیلان در این نشست با ارائه گزارشی از توانمندی های علمی – آموزشی و پژوهشی این دانشگاه گفت: امکان تجهیز اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی با تشخیص کارگروه ماده 28 – اختصاص بودجه سالانه به پژوهشکده گیلان شناسی برای ایفای نقش توسعه فرهنگی در استان و کمک به تسریع اجرای طرح های نیمه تمام دانشگاه از جمله انتظارات مجموعه دانشگاه از عالی ترین مقام اجرایی استان است.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.