المپیک ریو 2016؛

انتقاد ایران از دسیسه ها در وزنه برداری المپیک

خبرگزاری فرانسه به بررسی انتقاد ایرانیان از دسیسه ها در رشته وزنه برداری المپیک ریو پرداخت.

انتقاد ایران از دسیسه ها در وزنه برداری المپیک
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از خشم ایرانیان نسبت به نشان طلای المپیک لاشا تالاخادزه گرجستانی و دسیسه نامیدن آن، تنش ها در سالن وزنه برداری افزایش یافت که این موضوع ورود نیروهای امنیتی به سالن را در پی داشت.

بهداد سلیمی مدافع عنوان قهرمانی و وزنه بردار فوق سنگین ایران، از رقابت های وزنه برداری در دسته 105+ کیلوگرم کنار رفت و نتوانست از نشان طلای خود در المپیک 2012 لندن دفاع کند.

سلیمی کردآسیابی معروف به سلیمی و سرمربی او برای چند دقیقه به مسئولان برگزاری رقابت ها معترض شدند و هواداران ایرانی همچنان به تمسخر ادامه می دادند.

انوشیروانی با اشاره به حضور یک داور عراقی در این مسابقه، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این یک دسیسه بود، چرا که دشمنان ما داوری این مسابقه را بر عهده داشتند. 

وی در ادامه عنوان کرد: کاملا آشکار است که آنها نشان طلا را از سلیمی گرفتند. 

هیات داوران نیز به همین منظور انتخاب شده بود.

او دارنده نشان طلای المپیک 2012 لندن و رکورد جهانی بود.

بهداد سلیمی معروف به هرکول ایرانیان بر سر اعضای هیات داوری فریاد می زد و سرمربی او نیز در حال بحث و جدل با تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری بود.

هواداران خشمگین ایرانی شروع به هو کردن دیگر وزنه برداران نمودند و سلیمی هم در جمع خبرنگاران اعلام کرد: چرا آنها باید به آسانی نشان طلا را از چنگ ما درآورند؟

تالاخادزه وزنه بردار گرجستانی که به علت دوپینگ برای دو سال با محرومیت دست و پنجه نرم می کرد، گفت: خشم و ناراحتی در سالن موج می زد، اما برای من به هیچ وجه مهم نبود و تنها به کار خود ادامه دادم.

وزنه بردار ایرانی قهرمان المپیک بود، اما او دچار اشتباهاتی شد و نتوانست به نتیجه دلخواه دست یابد.

تالاخادزه افزود: جمعیت حاضر در سالن با هر وزنه ای که بالای سر می بردم، مرا هو می کردند و همین موضوع به من توان و انگیزه بیشتری می بخشید تا به عنوان قهرمانی دست یابم.

در پی اعتراضات هواداران ایرانی، تنش ها افزایش یافت و به همین علت، نیروهای امنیتی وارد سالن برگزاری رقابت ها شدند، اما پس از مدتی آرامش به سالن بازگشت.

لازم به ذکر است که نشان طلای تالاخادزه پانزدهمین و آخرین نشان طلای رقابت های وزنه برداری در المپیک ریو 2016 بود.

در رشته وزنه برداری کشور چین با کسب 7 مدال که شامل 5 نشان طلا می شود، در جایگاه نخست قرار دارد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار