یاسوج؛

بازسازی و نوسازی کارخانه قند یاسوج

کارخانه قند یاسوج با حمایت وزارت صنعت و معدن، نوسازی و بازسازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ کارخانه قند یکی از قدیمی‌ترین واحدهای صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد است و به عنوان نماد صنعت در این استان شناخته می‌شود.

اما چند سالی است که نماد صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج با مشکلات فراوانی مواجه بوده و حتی شاهد تعطیلی این کارخانه بزرگ صنعتی و بیکاری حدود 250 نفر از کارگران این کارخانه بودیم.

در دو سال گذشته هر بار قدمی برای کمک و سر پا شدن این کارخانه برداشته شده مشکلات جدیدی برای کارخانه ایجاد می‌شد به طوری که در دو هفته گذشته شاهد اعتراض کارگران این کارخانه به دلیل پرداخت نشدن مطالبات 10 ساله خود شدند اعتراض و تحصنی که مانع از ورود رئیس این کارخانه به محل کارش شد.

اما وزیر صنعت در سفر هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج از کارخانه قند یاسوج بازدید کرد و اعلام وزارت صنایع و معادن از مالک جدید این کارخانه را جهت نوسازی و بازسازی اعلام کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده همچنین عنوان کرد: فاز نخست کارخانه قند یاسوج با تولید شکر خام به زودی به چرخه تولید باز می‌گردد و فاز دوم چغندر کارخانه نیز سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی این کارخانه را نماد صنعت در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: کارخانه قند یاسوج با 50 ساله قدمت نیازمند بازسازی و نوسازی است و رایزنی‌های لازم در مرکز جهت تخصیص و مصالحه بدهی‌های گذشته کارخانه قند صورت گرفته و امیدواریم عملیات بازسازی و نوسازی آن در کمترین زمان ممکن توسط مالک جدید انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رونق بخش کشاورزی استان با راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج گفت: فعالیت مجدد این کارخانه می‌تواند در رونق بخش کشاورزی استان موثر باشد، ضمن اینکه استمرار فعالیت کارخانه قند منوط به تأمین چغندر آن در بخش کشاورزی است.

وی خواستار همکاری بخش کشاورزی این استان برای تأمین مواد اولیه این کارخانه شد و افزود: اعتبارات ویژه دولتی با حمایت از سرمایه‌گذاران تخصیص می‌یابد.

این مسؤول در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای حمایت از بخش تولید و صنعت، گفت: تقویت پایه‌های صنعت منجر به ایجاد اشتغال و رفع بیماری می‌شود همچنین سرمایه‌گذارانی که در استان سرمایه‌گذاری کنند مورد حمایت وازرتخانه قرار می‌گیرند.

وزیر صنعت و معدن در ادامه عنوان کرد: مالیات شرکت‌ها و کارخانجات در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت  سال با نرخ صفر محاسبه می‌شوند و اگر این شرکت‌‎ها در شهرک صنعتی استان باشند طول زمان آنها 13 سال افزایش خواهد داشت.

وی عنوان کرد: پول‌هایی که از صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاران داده می‌شود با نرخ کمتر از 4 درصد محاسبه می‌شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.