7 برابر شدن پهنای باند در استان اردبیل طی یک سال اخیر

محمود واعظی در سفر به استان اردبیل با اشاره به 7 برابر شدن پهنای باند انتقال داده طی یک سال اخیر، از اتصال 118 روستای دیگر این استان به اینترنت پرسرعت خبر داد.

7 برابر شدن پهنای باند در استان اردبیل طی یک سال اخیر
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دستاوردهای دولت در عرصه‌های بین‌المللی بر دیگر عرصه‌ها اثرگذار بوده است عنوان کرد: یکی از این اثرگذاری‌ها که بعد از برجام متوجه کشور شد، حضور شرکت‌های فعال خارجی در حوزه ICT در کشور است.

واعظی با ابراز خشنودی در خصوص به نتیجه رسیدن موضوعات مطرح شده در سفر  سال گذشته به این استان گفت: از سفر قبل تاکنون بیش از 107 میلیارد تومان سرمایه گذاری، 950 کیلومتر فیبر نوری و شبکه انتقال بیش از 3 برابر شده است. همچنین پهنای باند استان بیش از 7 برابر شده است و 216 سایت نسل سوم و 38 سایت نسل چهارم تلفن همراه نیز راه اندازی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با راه اندازی اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای 20 خانوار اردبیل گفت: تاکنون 188 روستا داری اینترنت پرسرعت شده‌اند و 746 روستای دیگر نیز در دست اقدام هستند.

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: از ظرفیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توان در شکوفایی توسعه بخش کشاورزی و دام‌پروری به صورت مختلف استفاده کرد.

واعظی در پایان نزدیکی صنعت و فناوری با دانشگاه را در دولت تدبیر و امید مناسب ارزیابی کرد و گفت: این نزدیکی نتایج بسیار مفیدی را برای کشور داشته است که یکی از این نتایج همگرایی دو بخش، رسیدن ایران به صادرات نرم افزار است.


منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار