گیلان؛

حضور گسترده ایران در آب های بین المللی

حضور ایران در آب های بین المللی گسترده تر از قبل خواهد بود.

حضور گسترده ایران در آب های بین المللیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز در رشت با اشاره به اعزام چهل و دومین ناوگروه نیروی دریایی به خلیج عدن گفت: حضور ایران در آب های بین المللی گسترده تر از قبل خواهد بود.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با بیان اینکه در اجرای فرمان فرماندهی کل قوا مبنی بر حضور در دریاهای آزاد و به‌ویژه برقراری امنیت در خلیج عدن برنامه‌های متعددی را انجام دادیم، افزود: برای برقراری امنیت در منطقه‌ ای که ممکن است خطوط مواصلاتی و کشتیرانی ما به خطر بیفتد، باید حضور مستمر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر امنیت منطقه خلیج عدن برقرار نشود آسیب زیادی به اقتصاد کشور وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر کشتی‌ های نفتکش و تجاری ما در خلیج عدن مورد هجوم قرار گیرند و دزدیده شوند آسیب فراوانی به وجهه کشور ما وارد می‌ شود، در این راستا تلاش می‌ کنیم به‌طور مستمر در دریاهای آزاد خلیج عدن و دریای سرخ حاضر شویم تا امنیت را در آنجا برقرار کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه حضور در اقیانوس آرام، دریای چین ‌جنوبی و اقیانوس اطلس در دستور کار نداجا است، گفت: در همه مرزها آمادگی دفاع در برابر هرگونه تهدیدی داریم و اگر دشمن هرگونه تعرض و اقدامی انجام دهد، پشیمان می‌شود.

دریادار سیاری با اشاره به عبور 3200 فروند کشتی تجاری و نفتکش از خلیج عدن گفت: بالای 210 مورد درگیری نیز در مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن انجام شد و همچنین توانستیم به 25 مورد از کشتی‌ های سایر کشورها کمک کنیم که نشان دهنده جایگاه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه حضور در اقیانوس آرام، دریای چین جنوبی و اقیانوس اطلس را در دستور کار خود قرار دادیم، افزود: با حضور در آب‌ های مختلف، قدرت و اقتدار ایران را به نمایش می‌گذاریم و به تمامی دنیا نشان می‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به برنامه ریزی های متعدد برای ساخت تجهیزات دریایی اشاره کرد و گفت: امروزه حضور در دریاهای آزاد به تجهیزات خاص نیاز دارد و باید با فناوری‌ های روز هماهنگ باشیم.

دریادار سیاری افزود: با مشارکت نیروی دریایی، وزارت دفاع و شرکت‌ های دانش بنیان و دانشگاه‌ های کشور تجهیزات خود را می‌ سازیم و با تجهیزات جدید و مدرن در آب‌ های آزاد حاضر می‌ شویم.

وی مسأله آموزش و ایمان در کارکنان نیروی دریایی را یک موضوع مهم اعلام کرد و گفت: مرکز آموزش تخصص‌ های نیروی دریایی باقرالعلوم رشت یکی از مهمترین واحدهای آموزشی ما محسوب می‌شود و 70 درصد از بدنه نیروی دریایی در اینجا آموزش می‌بینند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه آموزش باید با فناوری و تجهیزات روز انجام شود، خاطرنشان کرد: کارکنان و سربازان نیروی دریایی مطابق فرمایش مقام معظم رهبری باید با ایمان، شجاع و بابصیرت باشند.

دریادار سیاری از انجام مأموریت ناو گروه چهل و دوم در خلیج عدن خبر داد و گفت: برای برقراری امنیت در کشور و مرزهای آبی حضور مستمر داریم.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.