تبریز؛

تصویب 13 طرح سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی از تصویب 13 طرح سرمایه گذاری خارجی در سه سال گذشته خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسینی گفت: این طرح ها با سرمایه مورد نیاز 2 میلیارد و 217 میلیون دلار در این استان در سه سال گذشته به تصویب رسیده و تا زمان حاضر 106 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان عملیاتی شده است.

وی با توجه به تعامل مناسب دولت تدبیر و امید با کشورهای خارجی و به دنبال توافق بین المللی در مورد برنامه هسته ای ایران؛ ورود هیات های سرمایه گذار خارجی برای بررسی توانمندی های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی شتاب گرفته است.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی در سه سال گذشته، شرکت در اجلاس مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با حضور مقامات دولتی و خصوصی و جمعی از تجار و صاحبان صنایع ایرانی و ترکیه در آذرماه 1392را نخستین اقدام صورت گرفته در این استان در زمان فعالیت دولت یازدهم برای جذب سرمایه عنوان کرد.

حسینی شرکت در همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و همکاری صنعتی و تجاری ایران و ترکیه در بهمن ماه سال 1392در استانبول، شرکت در اجلاس مشترک بازرگانی، سرمایه گذاری در تهران با حضور هیاتی 100 نفره از کشور چین در اسفندماه سال 1392، مشارکت در برگزاری نشست تجاری ایران و ترکیه در فروردین ماه سال 1393 در تبریز، حضور در دومین نمایشگاه بین المللی توانمندی های فناوری های پیشرفته استان در خرداد ماه همین سال، مشارکت در برگزاری دومین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان اهر در خرداد ماه سال 1393 را از جمله اقدام های صورت گرفته برای جذب سرمایه خارجی به استان عنوان کرد.

وی گفت: مشارکت در برگزاری نشست معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان برای شرکت های سرمایه گذاری در نهاد ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه سال 1394، شرکت در هفتمین نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری کشور در جزیره کیش در آبان ماه سال گذشته،سفر هیاتی از فعالان بخش خصوصی استان به جمهوری های تاتارستان، اودمورتیا و ماری ال در آذر ماه سال گذشته، شرکت درهمایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران و کشور بلغارستان هم در همین راستا بوده است.

حسینی با اشاره به ارائه فرصت های سرمایه گذاری، توانمندی ها و قوانین و مشوق های سرمایه گذاری حاکم در ایران به شرکت ها و اعضای هیئت های پذیرش شده در استان، از ارسال طرح های سرمایه گذاری استان در بخش های مختلف به سرمایه گذاران خارجی از طریق ایمیل خبرداد.

وی افزود: در سال جاری فرصت های سرمایه گذاری و سایر اطلاعات مفید در زمینه سرمایه گذاری در استان از این طریق به بیش از 300 نفر از اعضای هیئت های پذیرش شده در استان از کشورهای ایتالیا، ترکیه، آذربایجان، هند، جمهوری چک، اتریش، آلمان، لهستان، ژاپن ارسال شده است.

حسینی قراردادن لینک کتاب فرصت های سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی در وب سایت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز برای ارائه آن به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به منظور بازاریابی بین المللی برای طرح ها و فرصت های سرمایه گذاری استان را از اقدام های صورت گرفته در سال جاری عنوان کرد.

وی ارائه مشاوره به سرمایه گذاران و مراجعان به مرکز خدمات سرمایه گذاری، شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی سرمایه گذاران و شرکت های سرمایه گذاری از کشورهای ایتالیا، اتریش، کره جنوبی، آذربایجان، آلمان، ترکیه، چین، فرانسه، بلژیک، چک، گرجستان، هندوستان به منظور ارائه فرصت های سرمایه گذاری استان به آن ها، بررسی اهلیت 11 شرکت خارجی از کشورهای آلمان، گرجستان، ترکیه، کره جنوبی، هنگ کنگ، اکراین و انگلستان از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز را از دیگر اقدام های سال جاری برشمرد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار