دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت برای بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان نیاز به ایجاد شهر‌ک‌های آموزشی داریم.

محمدرضا مخبر دز‌فولی دبیر شورای انقلاب فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص چگونگی ایجاد شهر‌ک‌های آموزشی و ضرورت آن گفت: نوجوانان باید برای آینده خود بدون استرس و با آگاهی از مناسبات اجتماعی پس از مدرسه وارد جامعه شوند.

وی ادامه داد: این امر جزو موار‌دی بوده که در سند تحول نیز به آن اشاره شده است و مصداق آن چگونگی برخورد با سایر افراد تسلط بر انجام کارهای اداری، اقتصادی و علمی است که پس از دوران مدرسه باید انجام دهند.

مخبر دز‌فولی با بیان اینکه در محیط‌های آموزشی باید سبک زندگی و مناسبات فردی و اجتماعی تعریف شود یادآور شد: یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش باید توجه به آموزش این موارد باشد و هرچه سریعتر برای عملیاتی شدن آن اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه برای بسیاری کارها نظیر قوانین رانندگی شهر‌ک‌های آزمایشی در نظر گرفته شده؛ باید برای بهبود سبک زندگی نیز چنین برنامه‌هایی ایجاد شود گفت: علاوه بر مناسبات اجتماعی مناسبات فرهنگی نظیر امانتداری ، قانون پذیری و صداقت تعلیم داده شود.

وی بیان کرد: کارگاههای آموزشی برای دانش آموزان در آموزش و پرورش در نظر گرفته شود که البته مسئولان این وزارتخانه چنین طر‌حهایی را مورد توجه قرار دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.