تبریز؛

ایران تبدیل به یک ابرقدرت نرم در دنیا شده است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز گفت: جمهوری اسلامی ایران به یک ابرقدرت نرم در دنیا تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام محمد انوری در آیین افتتاح هفتمین دوره دانش افزایی زبان فارسی در دانشگاه تبریز با اشاره مختصری به دو نظریه مربوط به پایان تاریخ گفت: اولین نظریه اعلام می‌کند که پایان تاریخ از آن حکومت لیبرالیسم خواهد بود و نظریه دیگر تمدن غرب را پیروز نهایی می‌داند اما در لابلای این نظریه‌ها، نظریه‌ای در رابطه با آینده تاریخ و حضور منجی در تمامی ادیان به صورت مشترک مطرح شده است.


وی افزود: با وجودی که در تمامی کتب ادیان به ظهور منجی الهی وعده داده شده است باز هم غرب در صدد مصادره این وعده است که نمود آن در فیلم‌های هالیوودی و معرفی رئیس جمهور آمریکا به عنوان منجی کاملاً مشهود است.
 
حجت‌الاسلام انوری، با بیان اینکه امام خمینی(ره) در راستای وعده ادیان آسمانی مبنی بر ظهور منجی الهی در پایان تاریخ نظریه‌ای با عنوان انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی را مطرح کردند، ادامه داد: امام خمینی(ره) با بیان این نظریه و پیروزی انقلاب اسلامی ۳۸ سال است که این نظریه در یک راهبرد کوتاه مدت توانسته است نظام لیبرالیسم غرب را به چالش بکشد.

وی، تاکید کرد: به اذعان همگان جمهوری اسلامی ایران توانسته است به یک ابر قدرت نرم در دنیا تبدیل شود و در معادلات جهانی ایفای نقش نماید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با اشاره به راهبرد بلندمدت جمهوری اسلامی ایران گفت: تا ظهور منجی باید الگوی حکومتی مشابه الگوی حکومتی منجی الهی را به جهانیان معرفی نماییم.

وی افزود: ابزارهای رسیدن به این راهبرد بلندمدت ایجاد اتحاد فکری به خصوص اتحاد بین مذاهب و ادیان در دنیاست و امروز نیز تا حدودی در این راه موفق بوده‌ایم به طوری که ایران امروز به عنوان منادی وحدت بین مذاهب شناخته می‌شود.

گفتنی است :هفتمین دوره دانش افزایی زبان فارسی با حضور ۵۳ نفر از دانشجویان زبان و ادبیات فارسی کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد و تا روز جمعه ۲۹ مرداد ماه سال‌جاری این دوره‌ها ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.