نشستن زیاد جوانمرگتان می‌کند !

متخصصان انجمن قلب آمریکا بتازگی اعلام کرده‌اند که نشستن‌های طولانی مدت حتی در افرادی که ورزش می‌کنند می‌تواند عامل بروز بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت باشد و در افراد بی‌تحرک به مرگ بیانجامد.

نشستن زیاد جوانمرگتان می‌کند !
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛متخصصان قلب آمریکا در جدیدترین تحقیات خود اعلام کرده‌اند که نمی‌توان بدرستی میزان بی‌تحرکی افراد و میزان لازم ورزش کردن برای مقابله با نشستن‌های طولانی را در افراد مشخص کرد اما توصیه می‌کنند که افراد از نشستن‌های دراز مدت خودداری کنند و بیشتر تحرک داشته باشند.
 
 شواهد به دست آمده حاکی از آن است که رفتارهای ناسالمی چون بی‌تحرکی از عوامل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت به شمار می‌روند. روزی ۳۰ دقیقه ورزش ملایم مانند دویدن سریع به جای قدم زدن در اطراف خانه حداقل کاری است که می‌تواند اثرات مثبتی در پی داشته باشد.
 
از سوی دیگر، متخصصان بر این باورند که کارمندان و افراد پشت میزنشین را نیز باید ترغیب کرد که هر یک ساعت از جای خود بلند شوند و کمی راه بروند. با توجه به استفاده روز افزون از رایانه، پشت فرمان خودرو نشستن و تماشای تلویزیون و همچنین استفاده مداوم از گوشی‌های هوشمند و فناوری‌های امروزی، بی‌تحرکی روز به روز در حال افزایش است.
 
محققان معتقدند که صرف نظر از مقدار فعالیت بدنی هر فرد در طول روز، بی‌تحرکی و نشستن‌های طولانی‌مدت می‌تواند اثرات منفی زیادی را روی سلامت افراد به ویژه روی سلامت قلب و عروق خونی به جا بگذارد. منظور آنها از بی‌تحرکی، نشستن، خمیده ماندن به مدت طولانی یا دراز کشیدن موقع کتاب خواندن، تماشای تلویزیون یا کار با کامپیوتر است. انجام کارهای سبک خانه به طور آهسته و قدم زدن‌های تفریحی جزء فعالیت‌های بدنی مفید قرار نمی‌گیرند.
 
این محققان دریافتند که افراد بالغ آمریکایی حدود ۶ تا ۸ ساعت از روز بی‌تحرکند. افراد ۶۰ سال به بالا نیز حدود ۸/۵ تا ۹/۵ ساعت از روز را بدون تحرک سپری می‌کنند.
 
محققان می‌گویند: «در دهه ۱۹۶۰ میلادی، در حدود نیمی از تمام مشاغل دنیا بنوعی تحرک وجود داشت اما امروزه با دیجیتالی و ماشینی شدن بسیاری از کارها این مقدار به کم‌تر از ۲۰ درصد رسیده که نگران‌کننده است».
 
آنها اذعان کرده‌اند که با بی‌تحرک شدن، تغییراتی در بدن رخ می‌دهد که به عنوان مثال، تغییر شیوه استفاده از انسولین برای تبدیل مؤثر مواد غذایی به گلوکز قابل استفاده در بدن از آن جمله است.

منبع:سلامت آنلاین
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار