قزوین؛

افتتاح خانه موزه آیت‎الله سید عباس ابوترابی

در سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی موزه آیت‎الله سید عباس ابوترابی در قزوین افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از قزوین ؛ وزیری نژاد ، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت : قرار است تولیدات مرتبط به آزادگان کشور در این موزه نگهداری شود.

افتتاح خانه موزه آیت‎الله سید عباس ابوترابی

وزیری نژاد افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری دو سال گذشته کار جمع آوری اسناد مرتبط به آزادگان نظیر فیلم،  عکس ، تیزر کتاب و  فلش کارت را آغاز کرده است.

وی همچنین از جمع آوری کتاب های مرتبط با آزادگان سرافراز کشور و سردار آزادگان حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی که شامل بیش از ۴۵ عنوان کتاب است خبر داد.

 مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین هم گفت: خانه آیت‌الله سید عباس ابوترابی به دلیل قرارگیری در بستری با قدمت تاریخی بالا و هم‌جواری با خیابان سپه، دولتخانه صفوی، هتل ایران و خانه‌های با ارزش تاریخی دیگر در پلاک‌های هم‌جوار مورد توجه قرار گرفت.

آرش رشوندآوه افزود: این خانه به دلیل حضور اشخاص والا مقامی همچون حاج سید عباس، حاج سید علی اکبر و حاج سید محمد ابوترابی از جایگاه ارزشی و اجتماعی بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اهمیت خیابان سپه بعنوان اولین خیابان ایران ، مرمت و احیای خانه‌های تاریخی و با ارزش در این خیابان در دستور کار شههرداری است.

انتهای پیام/


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار