ناسا: ژوئیه 2016 گرم‌ترین ماه 136 سال اخیر بوده است

ناسا اعلام کرد از زمانیکه این سازمان فضایی شروع به ثبت تغییرات دمایی کرده، ژوئیه 2016 گرم‌ترین ماه این سال‌ها بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ سازمان ناسا در سال 1880 کار ثبت دمای هوا در سطح دریا و خشکی را آغاز کرد و در جدیدترین تحقیقات اعلام کرد ژوئیه 2016 (11 تیر تا 10 مرداد) دارای بالاترین درجه حرارت در تمام سال‌هایی بود که ناسا به جمع‌آوری اطلاعات دمایی در گوشه و کنار جهان مشغول بود.

براساس این گزارش، تمام 9 ماه پیش از ژوئیه نیز در نوع خود رکورددار بالاترین دمای هوا در آن ماه به خصوص بودند؛ اما ژوئیه (ماه دهم میلادی) رکورد بالاترین درجه حرارت را در میان تمامی ماه‌ها و تمامی سال‌های گذشته (دست‌کم از 1880 تاکنون) به خود اختصاص داد.

آمارهای مشابهی از سوی اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا منتشر شده که نشان می‌دهد در 14 ماه گذشته همواره رکورد ماهانه بالاترین دمای هوا در جهان شکسته می‌شد؛ اما این اداره هنوز ارقام و اطلاعات دقیق ماه ژوئیه را اعلام نکرده است.

نمودار زیر نشان‌دهنده نوسانات دمایی در 12 ماه میلادی است:

ژوئیه 2016 گرمترین ماه از زمان ثبت تغییرات دمایی

اطلاعات ناسا نشان می‌دهد دمای هوای ژوئیه 2016 حدود 84 دهم سانتیگراد بیشتر از میانگین دمای ژوئیه در سال‌های 1951 تا 1980 و 11 دهم درصد بیشتر از دمای ژوئیه در سال 2015 بوده است.

"دیوید کارولی،" کارشناس علوم و تغییرات آب و هوایی از دانشگاه ملبورن، اعلام کرد: با توجه به اینکه تا به اینجا تمامی ماه‌های 1026 گرمتر از مدت مشابه سال‌های گذشته بوده است، احتمالا سال 2016 نیز گرمترین سال یک قرن اخیر لقب خواهد گرفت.

جدول زیر میزان افزایش دما از سال 1880 تا 2016 را نشان می‌دهد:

ژوئیه 2016 گرمترین ماه از زمان ثبت تغییرات دمایی

کارشناسان معتقدند افزایش دما درنتیجه پدیده گرم‌تر شدن کره زمین و "ال نینو" رخ داده است که موجی از هوای گرم را راهی اقیانوس اطلس کرده و پس از آن در سراسر جهان گسترده شد.

آمار منتشر شده از سوی ناسا نشان می‌دهد ژوئیه 2016 حدود 1.3 درجه سانتیگراه گرمتر از میانگین دمای ژوئیه پیش از انقلاب صنعتی است.

استاد دانشگاه ملبورن پیش بینی کرد روند گرم‌تر شدن دمای هوای زمین تصاعدی پیش نمی‌رود و با برطرف شدن پدیده "ال نینو" دیگر رکورد عجیبی تا پایان سال به ثبت نمی‌رسد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۱ تير ۱۳۹۶
ژویییه هفتمین ماه سال است
آخرین اخبار