قزوین؛

ساماندهی خانه مسافرها و اقامتگاههای بوم گردی

خانه مسافرها و اقامتگاههای بوم گردی شناسایی و ساماندهی می شوند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از قزوین ؛ مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت : به منظور ایجاد امنیت و رفاه گردشگران برای اسکان در واحدهای اقامتی روستاها و ارتقای سطح خدمات رسانی به مسافران ورودی به استان ، خانه مسافرها و اقامتگاههای بوم‌گردی در منطقه الموت و برخی روستاهای هدف گردشگری شناسایی و ساماندهی می شوند .

 محمد علی حضرتی افزود : در حال حاضر 60 خانه مسافر در منطقه الموت متناسب با نیاز و سلایق گردشگران ساماندهی و تجهیز شده که با مجوز رسمی از سوی این اداره کل و به صورت قانونی در حال فعالیت و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت :  با توجه به حضور انبوه مسافران در این منطقه واحدهای اقامتی موجود پاسخگوی این حجم تقاضا نبوده و به همین دلیل بسیاری از مالکان منازل در این مناطق بدون اخذ مجوز و تائیدیه این سازمان و عدم نظارت دستگاههای ذیربط خانه های خود را به اسکان مسافران اختصاص داده اند که این امر به لحاظ امنیتی و نحوه ارائه خدمات سبب بروز مشکلاتی برای مسافران شده است.

حضرتی ادامه داد : به همین منظور طرح ساماندهی خانه مسافرها و اقامتگاههای بوم گردی برای ادامه شناسایی منازل استیجاری با قابلیت اسکان مسافر و ساماندهی و صدور مجوز درحال انجام است .

به گفته وی ، برای صدور مجوز به مواردی مانند ایمنی، استانداردسازی، نرخ‌گذاری، نظارت بر کیفیت و نحوه ارائه خدمات توجه می شود  و در مرحله بعدی هم  اعطای تسهیلات برای تجهیز ، بازسازی و نوسازی آنها در دستورکار این اداره کل قرار خواهد گرفت که از اواخر مرداد ماه  به مرحله اجرا درخواهدآمد .

مدیر کل میراث فرهنگی استان یادآور شد : روستاهای گرمارود ،وربن ، اوان ، زواردشت ، زرآباد،اندج ، کوچنان ، گازرخان ، شهرک ، توان و شهرهای معلم کلایه و رازمیان در منطقه الموت و منطقه نمونه گردشگری آبگرم در شهرستان آوج و منطقه زیاران از توابع شهرستان آبیک  از جمله مناطقی هستند که خانه مسافرها و اقامتگاههای بوم گردی در آن ساماندهی خواهد شد .

حضرتی افزود : مالکان خانه های شخصی در مناطق یاد شده که تمایل به فعالیت قانونی در این زمینه را دارند می توانند با مراجعه به واحد معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در زمینه اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.