اهواز؛

جزئیات طرح بیمارستان 2 هزار تختخوابی تشریح شد

طرح مفهومی بیمارستان 2 هزار تختخوابی اهواز با مشخصات زمین دریافت شده و همزمان با آن کارهای دیگری دنبال و انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر پروژه ساخت بیمارستان 2 هزار تختخوابی اهواز گفت: در پروژه بیمارستان 2 هزار تختخوابی اهواز، 85 درصد هزینه‌ها توسط سرمایه‌گذار خارجی و بانک‌ها و 15 درصد هزینه‌ها توسط کشور ایران تامین می‌شود.

باربارا ماچیانی (Barbara Macciani) در نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و هیات ایتالیایی که به منظور بررسی پروژه ساخت بیمارستان 2 هزار تختخوابی اهواز اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تاکنون اقداماتی در خصوص پروژه احداث بیمارستان 2 هزار تختخوابی اهواز انجام شده است.

 وی افزود: طرح مفهومی بیمارستان 2 هزار تختخوابی اهواز با مشخصات زمین دریافت شده و همزمان با آن کارهای دیگری دنبال و انجام شده است.

 مدیر پروژه ساخت بیمارستان 2 هزار تختخوابی اهواز با بیان این‌که طرح کلی این بیمارستان طبق خواسته دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تدوین شده است، گفت: تمام موارد اعلام شده در جلسات مشترک با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به ویژه در خصوص مسیرهای دسترسی و زیباسازی فضاها مدنظر قرار گرفته است.

ماچیانی گفت: برای هر طبقه و هر بخش مسیرهای دسترسی در نظر گرفته شده است. همچنین جانمایی بخش اورژانس و دیگر بخش‌ها به شکلی است که از ازدحام جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در این طرح، بخش اورژانس، ‌آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های عمل در طبقه اول قرار گرفته و در طبقه دوم بخش زنان و زایمان در نظر گرفته شده است. همچنین در طبقه سوم فضاهای استراحت کارکنان و کلاس‌های آموزشی پیش‌بینی شده است. در طبقه چهارم نیز استخر و در طبقه پنجم مدیریت بیمارستان در نظر گرفته شده است.

مدیر پروژه ساخت بیمارستان 2 هزار تختخوابی اهواز گفت: از طبقه پنجم به بعد اتاق‌های بستری بیمارستان و به عبارت دیگر، برج‌های بستری پیش‌بینی شده‌اند. همچنین فضاهای ویژه گردشگری سلامت در این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

ماچیانی با اشاره به انجام مطالعات در خصوص تاسیسات بیمارستان 2 هزار تختخوابی اهواز اظهار کرد: نمای ساختمان به نحوه‌ای در نظر گرفته شده است که نور زیاد آفتاب به صورت مستقیم به برج‌های بستری تابش نکند.

وی عنوان کرد: برنامه زمان‌بندی شده ساخت بیمارستان 2 هزار تختخوابی 48 ماه است که 12 ماه از آن به تجهیزات اختصاص داده می‌شود و به عبارت دیگر تا 4 سال آینده این بیمارستان تحویل داده خواهد شد.

مدیر پروژه ساخت بیمارستان 2 هزار تختخوابی اهواز گفت: همچنین در خصوص مسایل مالی مکاتباتی با موسسات مالی و بانک‌ها انجام شده است و شرایط اخذ وام از دو بانک فراهم شده است. در پروژه بیمارستان 2 هزار تختخوابی اهواز، 85 درصد هزینه‌ها توسط سرمایه‌گذار خارجی و بانک‌ها و 15 درصد هزینه‌ها توسط کشور ایران تامین می‌شود.  

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.