سیستان وبلوچستان

کانون خانواده در پیشگیری از جرائم نقش بسزایی دارد

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: کانون خانواده در پیشگیری از جرائم فرزندان و ناهنجاری های اجتماعی نقش بسزایی ایفا می کند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛محمد علی حمیدیان گفت: یکی از خلا های موجود در فرایند پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی انتقال هنجار و ارزش های معقول اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: در حقیقت بسیاری از رفتارهای اجتماعی در پرتو تعاملات اجتماعی مطلوب نهادهای جامعه پذیر مانند خانواده، مدرسه نهاد های مذهبی و گروه های هم سالان محقق می شود.

وی با اشاره براینکه بیشتر خانواده ها مخصوصا دربافت شهری نسبت به فرزندان خود سهل انگار شده اند عنوان کرد: باید شیوه مطلوب فرزند پروری را به عنوان والدین اطمینان بخش برای فرزندان بیشتر کرد.

حمیدیان عنوان کرد: خانواده باید آموزش در مورد رفتار اجتماعی فرزندان ،نحوه پوشش، کنش های اجتماعی همچون استفاده از فضای مجازی را دغدغه خود بدانند.

وی ادامه داد: ترویج این ارزش از راه ایجاد روابط محبت آمیز و دوستی های ژرف یکی از وظایف اصلی خانواده است که در همین راستا نقش و تاثیر خانواده و والدین در پیشگیری از وقوع جرائم بسیار تاثیر گذار است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.