اصفهان؛

هزاران طرح عمرانی در بقاع متبرکه

در سال جاری 1328 طرح عمرانی در بقاع متبرکه در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مدیر کل نظارت فنی بر اماکن موقوفات و اماکن مذهبی سازمان اوقاف گفت: بر اساس برنامه مصوب سال 95 در بخش بقاع متبرکه، یک هزار و 328 پروژه عمرانی با مساحت 899 هزار و 103 متر مربع درحال احداث، بازسازی، بهسازی و تکمیل است.

ابراهیم سلیمانی افزود: با توجه به گزارش های گرفته شده، تا پایان تیرماه سال جاری عملیات عمرانی 966 پروژه با مساحت 713 هزار و 985 متر مربع آغاز و در حال اجرا است.

وی در تشریح جزئیات فعالیت های عمرانی سازمان در بخش های مختلف از جمله بقاع و اماکن متبرکه بیان کرد: با تاکید نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف مبنی بر تعیین تکلیف پروژه های عمرانی مخصوصاً دربقاع و اماکن متبرکه ، طرح ها و برنامه های عمرانی در قالب چشم انداز پنج ساله ششم پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: این فعالیت های عمرانی شامل یک صد و 52 هزار و 91 مترمربع احداث و546 هزار و 989 مترمربع عملیات عمرانی تکمیل پروژه های نیمه تمام و 256 هزار و 146 متر مربع عملیات مرمت و بازسازی است.

مدیر کل اداره کل نظارت فنی سازمان اوقاف تاکید کرد: لازمه انجام هرگونه عملیات عمرانی در بقاع متبرکه تهیه طرح جامع است و به همین منظور تهیه طرح و نقشه های اجرایی در مورد بقاع متبرکه به عنوان یکی از اولویت ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: بر اساس درخواست های ارسال شده استان ها ، بررسی های کارشناسی اداره کل نظارت فنی و تأیید اداره کل منابع مالی غیر عمومی تاکنون مبلغ 75میلیارد و 750 میلیون ریال، برای عملیات عمرانی امامزادگان و موقوفات اختصاص داده شده است.

به گفته سلیمانی در سال جاری 421 طرح جامع مصوب باید برای بقاع متبرکه تهیه شود که تا کنون این اقدام برای 260 بقعه انجام و نسبت به برنامه پیش بینی شده 75درصد اهداف محقق شده است .


انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.