قزوین؛

درخواست استاندار برای پرداخت باقیمانده تسهیلات زلزله زدگان آوج

استاندار قزوین در مکاتبه با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور؛خواستار تسریع در پرداخت باقیمانده تسهیلات به زلزله زدگان شهرستان آوج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ همتی در این نامه با اشاره به خسارت های جانی و مالی  زلزله آوج گفت : برای بازسازی منازل مسکونی  دولت وقت از طریق بانکهای ملی،ملت،تجارت،کشاورزی،سپه،رفاه و صادرات به  اهالی شهرها و روستاهای این شهرستان تسهیلات سی میلیون ریالی پرداخت کرد اما با توجه به شرایط منطقه و آسیب دیدگان ، اکثریت دریافت کنندگان تسهیلات با این ذهنیت که تسهیلات اعطایی بلاعوض است اقدامی برای بازپرداخت آن انجام ندادند.

استاندار در این نامه آورده است : با توجه به پیگیری مطالبات ، بانکهای عامل  حساب دریافت کنندگان تسهیلات مسدود شده است و به علت بدهی مشکوک الوصول قادر به دریافت تسهیلات بانکی جدید نیستند  

همتی در این نامه از تسویه تسهیلات از محل تبصره قانون بودجه خبر داد و گفت :  در سطح استان قزوین فقط بانک کشاورزی اقدام به بخشش اصل، سود و جرائم این تسهیلات کرده که همین عدم وجود وحدت رویه در بین بانکهای عامل باعث ایجاد ابهامات و نارضایتی هایی در بین مردم منطقه شده است.

 در بخشی دیگر از این نامه ، فریدون همتی از آوج به عنوان یکی از شهرستان های تازه تاسیس ومحروم استان قزوین یاد کرده است که مردم آن  به دلیل فقر اقتصادی و نداشتن بضاعت مالی به دلایل مختلف از جمله خشکسالی های پی در پی و رکود اقتصادی توان پرداخت اصل وجریمه های متعلقه را ندارند.

استاندار در این نامه ازمعاون اول رئیس جمهور درخواست  کرد تا به به منظور کمک به مردم سختکوش و شهید پرور این خطه دستور بخشش این تسهیلات به بانک های عامل داده شود .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.