اهواز؛

شکل گیری پروژه باغ موزه دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست با رسانه های استان گفت: اصحاب رسانه‌ پیش‌قراولان فرهنگی یک ملت هستند.



به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،محمد علی پور گفت:پروژه باغ موزه دفاع مقدس خوزستان در حال شکل‌گیری است؛ زمین این باغ موزه خریداری شده و سناریوی آن از سوی مشاور به بنیاد تحویل داده شده است و امیدواریم با همت و همکاری مسئولان و رسانه‌ها بتوانیم باغ موزه‌ای در خور شان مردم استان ایجاد کنیم. ما وام‌دار عزیزانی هستیم که پشتیبان جبهه‌های جنگ بوده‌اند.
 
وی در نشست با رسانه‌های استان، اظهار کرد: رسالتی که بر عهده خبرنگاران است رسالتی انقلابی است. مانند رزمنده‌ای که به دل دشمن می‌زند، اصحاب رسانه نیز علی‌رغم سختی‌های بسیار در کار، به دل مشکلات جامعه می‌زنند؛ نمونه‌ای از این سختی‌ها در دوران دفاع مقدس را می‌توان شهید رهبر نام برد که با کمترین امکانات در صحنه‌های دفاع مقدس حضور داشت و به رسالت خود در خصوص اطلاع‌رسانی عمل کرد.
 
وی افزود: مسئولیت بزرگ رسانه‏ ثبت و ضبط تحولات مختلف و اثرگذاری این تحولات بر نسل آینده است. امروز جوانان به دنبال الگو و هویت و شکل‌گیری آن هستند و گاهی در انتخاب الگو سردرگم هستند. در مقابل ما نیز نتوانستیم آنچه ثبت و ضبط شده را به جوانان ارائه دهیم. رسالت امروز اصحاب رسانه ارائه و انتقال همه ارزش‌های دفاع مقدس و میراث گرانبهای آن است و همان‌طور که در زمان دفاع مقدس نیز به رسالت خود به‌خوبی عمل کردند، امروز نیز انتظار می‌رود اصحاب رسانه به‌خوبی رسالت خود را اداء کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه‌داد: کار امروز ما‏ کار زینبی است. این‌که چرا جنگ آغاز شد و چرا ما جنگیدیم و این‌که جنگ به چه نتیجه‌ای رسید و چگونه جلوی 36 کشور ایستادیم و بزرگترین حادثه قرن را رقم زدیم را باید به نسل امروز منتقل کنیم.
 
وی اظهار کرد: خوزستان طلایه‌دار بزرگترین حادثه قرن و پایتخت دفاع مقدس است. وی درادامه گفت:خوزستان امروز همه استان‌ها به دنبال هویت معنوی و فرهنگی هستند، در حالی‌که ما در خوزستان دارای هویت دفاع مقدس، مدیریت جهادی و جهاد فرهنگی هستیم که موجب وحدت بین اقوام شده است.
 
علی‌پور با بیان اینکه تبیین آثار و جغرافیای دفاع مقدس، انعکاس اقدامات کسانی که در این بخش فعالیت کرده‌اند و نیز ارائه اثربخشی این آثار به جامعه را از جمله رسالت‌های مهم اصحاب رسانه است عنوان کرد: باید زمینه ماندگار کردن تمام اقداماتی که در دوران دفاع مقدس انجام شده و انتقال آن به نسل آینده را فراهم کنیم. در این باره بنیاد نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کار خود را در سه سطح نیروهای مسلح، دولت و مردم آغاز کرده و در این خصوص نیز تفاهم‌نامه‌های بسیاری تبیین و منعقد شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به گردآوری کتاب "آچار به دست‌ها" و "چکش طلا" اشاره کرد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با تاکید بر این‌که باید مردم مطالبه‌گر باشند، لزوم توسعه و نشر فرهنگ و مفاهیم ارزش‌های دفاع مقدس، مخاطب‌شناسی محصولات دفاع مقدس متناسب با ذائقه مخاطب، گفتمان‌سازی و معرفی اسوه‌ها، الگوها و نمادهای ارزش‌های دفاع مقدس در بین اقشار مختلف جامعه، توسعه ظرفیت محیطی مرتبط با دفاع مقدس، همراه‌سازی شبکه‌های اجتماعی و استفاده از ابتکارات و نوآوری‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین تأکید کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.