کرمان؛

بهره گیری از اقتصاد دانش بنیان

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید از ظرفیت و توان علمی کشور در جهت بهره گیری از اقتصاد دانش بنیان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم ودانش آموز استان کرمان افزود: امروز شرایط حوزه آموزش و پرورش نیازمند تحولات پایه ای و اساسی است تا در حوزه نظام تعلیم و تربیت درسطح کشور بتواند اثرگذار باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: امروز حوزه تعلیم و تربیت در کشور دچار اشکالاتی است که باید رسالت آموزش و پرورش در این حوزه، تربیت نیروی انسانی، متدین، با سواد، عالم و درخدمت نظام جمهوری اسلامی باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی های نظام تعلیم و تربیت در کشور بیان کرد: زمانی می توانیم بگوییم نظام تعلیم و تربیت ما موفق عمل کرده است که متناسب با پیشرفت علم و توان تخصصی در حوزه های مختلف دنیا درکشوربتواند موثرباشد و در کنار آن، ویژگی دینی و رسالت مذهبی و صیانت از دستاورد های انقلاب که با مجاهدت خیل عظیمی از شهداء ایثارگران به دست آمده است محافظت کند.

پورابراهیمی با اشاره به عملکرد نظام تعلیم و تربیت در کشور در مقایسه با قبل از انقلاب افزود: جنس فضای تعلیم و تربیت از نگاه تخصصی کاملا متحول شده است و قابل قیاس با گذشته نیست.

وی گفت: کشوری که نظام تعلیم و تربیت منفعل و هیچ جایگاه علمی در دنیا نداشت، امروز تبدیل به یک کشور توانمند شده است که دانشمندان جوانش با کمبود امکانات باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی شده اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رتبه اول جمهوری اسلامی در تولید علم و دانش در منطقه گفت: عدم استفاده از این توان علمی در کشور به مفهوم تجاری سازی علم و یا اقتصاد دانش بنیان کاملا مشهود است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: اولویت امروز کشور باید رفتن به سمت دانشی باشد تا بتواند با بکارگیری آن گره ای از مشکلات کشور باز کند.

پورابراهیمی یکی از موضوعات مهم در نظام تعلیم و تربیت را رفتن به سمت توسعه علم دانش عنوان کرد و افزود؛ یکی از وظایف آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت عملیاتی و اجرایی کردن اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اقتداری که امروز در عرصه های بین المللی به آن اتکا می کنیم و در آینده می تواند به اقتصاد کشور کمک کند توان علمی است که توسط جوانان پر تلاش کشور خلق شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار