ارومیه؛

فقدان دستگاه خودپردازویژه معلولين در پيرانشهر

علی رغم پيگيري هاي فراوان متاسفانه هيچ كدام از بانك ها در اين زمينه اقدامي انجام نداده و اين شهرستان فاقد دستگاه خودپرداز مناسب سازي شده معلولين است.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئيس بهزيستي شهرستان پيرانشهر با اشاره به برگزاري جلسه كميته مناسب سازي اين شهرستان تصريح كرد: فضای فیزیکی معابر و اماکن عمومی از جمله خیابان ها، پارک ها، سالن ورزشی حجاب ، داروخانه ها ،اکثر ادارات ، مراکز خرید و مطب پزشکان همه نیازمند مناسب سازی هستند.

فتاح آزور با اشاره به شعار "شهري ايمن و بدون مانع" اظهارداشت: زمانی می توانیم شهری با چنین مشخصاتی روئیت نمائیم که خانه نشینی را از معلولین دور نمائیم.

وی افزود: طبق ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان کلیه وزارتخانه ها ، سازمان ها و موئسسات و شرکت های دولتی و نهاد های عمومی و انقلابی موظف اند در طراحی ، تولید و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم گردد و مطابق بند 2 همین ماده شهرداری ها موظف اند از صدور پروانه احداث و پایان کار برای آن تعداد از ساختمان ها و اماکن عمومی و معابری که استاندارد های تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده اند خودداری نماید.

رئيس بهزيستي پيرانشهر در جلسه كميته مناسب سازي اين شهرستان هماهنگي با ارگانها و پيگيري فعاليتهاي مناسب سازي و كمك به برخي خانواده ها براي مناسب سازي منازل و تشكيل كميته وي‍ژه در بهزيستي شهرستان را از جمله اقدامات بهزيستي در اين حوزه

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.