یاسوج؛

پرداخت 5 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

5هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج های جوان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس بانک مرکزی در نشست هماهنگی با بانک های عامل استان و کشور در یاسوج گفت: بانک ها ظرف یک ماه آینده تسهیلات 10میلیون تومانی به این تعداد زوج جوان که در صف انتظار هستند پرداخت می کنند.

دکتر سیف بابیان اینکه 7 هزار و 500 واحد کوچک ومتوسط با 16هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده در کشور وجود دارد گفت:برای استان کهگیلویه وبویراحمد هیچ گونه محدودیت پرداخت وجود ندارد وهر تعداد طرح معرفی شود با هدف راه اندازی واحد های تولیدی و به حرکت درآمدن چرخ های توسعه این استان موافقت می شود .

وی از حل مشکل واحد های کوچک ومتوسط در کشور خبرداد و افزود:استان کهگیلویه وبویراحمد می تواند الگوی خوبی برای استان های کمتر توسعه یافته و فرصت خوبی برای معرفی واحد های متوسط وکوچک باشد.


رییس بانک مرکزی گفت:وجود چک برگشتی و نبود منابع بانکی نباید زمینه راکد شدن طرح ها را ایجاد کند و اولویت با طرح هایی است که توجیه اقتصادی دارند وپاسخ گوی نیاز بازار هستند.


سیف افزود:سخت گیری برخی بانک ها نباید موجب تعطیلی واحد ها ی تولیدی شود و باید با تزریق تسهیلات زمینه فعال شدن واحد های تولیدی در استان شوند.


وی با اشاره به اینکه جریمه پلکانی در نظام بانکی ممنوع است گفت:در یک مقطع کوتاه وجود داشته ولی الان هیچ بانکی حق اجرای جریمه بانکی 14درصد پلکانی را ندارد.


رییس بانک مرکزی افزود:در دو ماهه گذشته برای 4 هزار و 800 واحد کوچک ومتوسط،4 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده واین درحالیست که درسامانه وزارت صنعت هزار و 200 واحد ثبت شده است.



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.