اهواز؛

آسیب مجسمه دعبل خزاعی

شهردارشوش گفت: این مجسمه سالها پیش بنا به درخواست متولیان امر به انبار شهرداری شوش منتقل شده و در این جابجایی ها دچار شکاف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،یوسف زمانی اصل بیان داشت:مجسمه این شاعر اهل بیت(ع) در دهه 70 در میدانی در شوش نصب شده بود اما برای بازسازی میدان مذکور جابجا شده و مدتی به محل آرامگاه دعبل خزاعی منتقل گردید.

وی اظهار کرد: این مجسمه سالها پیش بنا به درخواست متولیان امر به انبار شهرداری شوش منتقل شده و در این جابجایی ها دچار شکاف شده است.

زمانی با بیان اینکه قرار بود مجسمه این شاعر نامی سال 1392 مجددا در شوش نصب شود افزود: از آنجا که مجسمه مذکور از قسمت سر تا پایین دچار شکاف شده و آسیب کلی دیده امکان نصب آن میسر نشد ضمن اینکه این مجسمه قابل اصلاح یا ترمیم نیست.

وی وجود آرامگاه دعبل خزاعی شاعر اهل بیت (ع) در شوش را مایه خیر ، برکت و افتخار مردم این شهرستان که از ارادتمندان به خاندان عصت و طهارت می باشند دانست و گفت:شهرداری شوش در تلاش است تا تندیسی از این شاعر نامی ساخته و آنرا در مکانی مناسب نصب کند.

شهردار شوش همچنین از روکش آسفالت خیابان دعبل خزاعی از سوی شهرداری در روزهای اخیر خبر داد و گفت: شهرداری شوش برای تندیس مشاهیر بزرگ ملی و مذهبی کشور اهمیت ویژه ای قائل بوده و مقصر دانستن شهرداری شوش در رابطه با آسیب وارده به مجسمه دعبل خزاعی را غیر منصفانه دانست.

وی همچنین افزود: شهرداری شوش از نامگذای میدانی در شوش به نام دعبل خزاعی استقبال می کند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.