فرانک فیلد: بگذارید جوانان انگلیسی برای داعش بمیرند!

یک سیاستمدار انگلیسی در اظهاراتی جنجالی از دولت این کشور خواست مانع پیوستن انگلیسی ها به داعش نشود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، «فرانک فیلد،» نماینده حزب کارگر در پارلمان انگلیس، در سخنانی جنجالی اظهار کرد بهتر است جوانان افراط گرای انگلیسی به گروه تروریستی داعش ملحق شوند تا در صورت کشته شدن در عراق و سوریه، امنیت انگلیس تقویت شود.

این سیاستمدار انگلیسی اعلام کرد حتی ذره ای برای جوانان انگلیسی که به منظور پیوستن به داعش به عراق و سوریه رفتند، نگران نیست.

«الک شلبروک»، یکی از نمایندگان محافظه کار پارلمان انگلیس، اظهارات فرانک فیلد را به شدت محکوم کرد و گفت دولت باید مانع پیوستن نوجوانان انگلیسی به گروه تروریستی داعش شود.

وی اظهار کرد: «او به عواقب درازمدت پیوستن جوانان انگلیسی به داعش فکر نمی کند. حتی اگر آنها دیگر به انگلیس بازنگردند و اقدامات تروریستی در کشور انجام ندهند، می توانند جوانان دیگر را برای خروج از انگلیس و پیوستن به گروه تروریستی داعش فریب دهند.»

فیلد در واکنش به جنجال‌های به پا شده تصریح کرد: «من معتقدم درخصوص کودکان باید استثنا قائل شد. دولت وظیفه دارد درخصوص جلوگیری از پیوستن کودکان و نوجوانان به گروه تروریستی داعش، اقدامات لازم را انجام دهد.» 

وی در ادامه افزود: «اما درخصوص بزرگسالان قضیه فرق می کند. اگر آنها می خواهند به داعش ملحق شوند و در آنجا کشته شوند، چه بهتر که این کار را انجام دهند.»

سخنان او واکنش شدید دیگر مقامات و سیاستمداران انگلیسی را برانگیخت. با این حال، او همچنان روی اظهارات خود پافشاری کرد و گفت: «من باز هم تکرار می کنم باید بگذاریم آنهایی که می خواهند به داعش بپیوندند، از کشور خارج شوند؛ اما نباید بگذاریم دوباره به کشور بازگردند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
راست میگه والله
آخرین اخبار