بجنورد؛

راه اندازی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در خراسان شمالی راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون اداری ومالی کمیته امداد امام خیمنی(ره)خراسان شمالی گفت: صندوق قرض الحسنه کمیته امداد با هدف جذب سپرده های خیران و اعطای تسهیلات به مددجویان راه اندازی شده است .

احمدی با بیان اینکه ارایه تسهیلات قرض الحسنه در راستای توانمند سازی مددجویان تحت حمایت این نهاد انجام می شود، گفت: هم اکنون بیش از سه هزار و400 مددجوی پشت نوبت دریافت تسهیلات قرض الحسنه قرار دارند که امیدواریم با راه اندازی این صندوق و کمک های خیران مشکل این مددجویان رفع شود.

وی گفت: ارایه این تسهیلات برای ایجاد سرمایه اولیه اشتغال مددجویان پرداخت می شود که سقف آن برای متقاضیان200 میلیون ریال با دوره بازدریافت هفت سال در نظر گرفته شده است.

احمدی اظهار داشت: در سال گذشته هم بیش از دو هزار طرح اشتغال با اعتباری حدود 251 میلیارد اجرا شد که کمیته امدادامام خمینی (ره)خراسان شمالی موفق به اخذ رتبه دوم کشوری شد.

معاون اداری ومالی کمیته امداد امام خیمنی(ره) خراسان شمالی، با اشاره به اینکه سقف تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی نیازمندان ۵۰ میلیون ریال با بازپرداخت سه تا پنج سال متغیراست ،گفت: وام های قرض الحسنه کارگشایی نیازمندان به مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند، برای رفع مشکلاتی از قبیل بدهی، ازدواج، تحصیل ، آزادی زندانیان و تامین مسکن ارائه می شود.

وی خاطر نشان کرد: امسال ۹۷۴میلیون ریال وام کارگشایی به ۷۰نفر از مددجویان و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت شده است.

هم اکنون دو هزار نفر از مددجویان و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد استان پشت نوبت دریافت وام کارگشایی و بیش از هزار و400 پرونده هم در بخش تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پشت نوبت در یافت تسهیلات هستند که امیدواریم با آغاز بکار این صندوق وحمایت های مردم خیر ونیکوکار و مشارکت در این طرح خداپسندانه شاهد توانمندی وخود کفایی مددجویان بیشتری به طور سالیانه باشیم.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.