ارومیه؛

تصویب طرح ملی" تولید صنعتی مواد موثره از گیاهان دارویی"

در نشستی که با حضورمدیرکل دفتر امور فناوری استان‌ها و مسوولان معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری، طرح های كلان تحقیقاتی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش    خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در این دیدار 9 طرح کلان پژوهشی و تحقیقاتی از سوی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی به معاونت علمی ریاست جمهوری ارایه گردید.

طرح های کلان پژوهشی " تولید پماد آرایشی وبهداشتی از پیاهان دارویی"، "تولید صنعتی مواد موثره از گیاهان دارویی در راکتورهای زیستی"، "تولید نشاء چغندر قند در شرایط گلخانه"، "سنتز کاتالیست ناهمگن آلومینا و کاربرد آن در تولید بیو دیزل"، "تولید نانو کاتالیست های اگزوز خودرو در راستای کاهش آلودگی محیط زیست"، "مطالعه، طراحی و ساخت دستگاه چرخبال آتش نشانی امداد و نجات"، تولید پایه های رویشی درختان میوه به روش فناوری کشت بافت گیاهی" از جمله طرح های ارایه شده به ستادهای وابسته به معاونت علمی وفن آوری ریاست جمهوری بودند.

از بین طرح های ارایه شده یک طرح با عنوان "تولید صنعتی مواد موثره از گیاهان دارویی در راکتورهای زیستی" به عنوان طرح کلان ملی تصویب و اعتبار آن طرح، 40 درصد از محل اعتبارات معاونت علمی وفن آوری ریاست جمهوری و 60 درصد نیز از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.