چند خبر از لیبی؛

تسلط نیروهای دولت وفاق ملی بر ساختمان رادیو در سرت/ کشف فهرستی از اسامی داعشی‌های عازم ایتالیا

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی توانستند بر ساختمان رادیوی این کشور در شهر سرت، که در دست گروه تروریستی داعش بود، مسلط شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه رای الیوم، نیروهای عملیات "بنیان مستحکم" وابسته به دولت وفاق ملی توانستند ساختمان رادیوی این کشور در شهر سرت را، که به مرکز رسانه‌ای داعش  تبدیل شده بود، بازپس‌گیرند.

دفتر رسانه‌ای عملیات بنیان مستحکم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تسلط بر ساختمان رادیوی لیبی در عملیاتی ویژه صورت گرفت و این ساختمان یکی از مهمترین مراکز رسانه‌ای تروریست‌های داعش در شهر سرت بود.

همچنین سخنگوی عملیات بنیان مستحکم اعلام کرد: درگیری‌های چند روز اخیر به صورت متناوب بوده است تا بتوانیم نیروهای خود را تقویت و آخرین مرحله حمله به تروریست‌های داعش را اجرایی کنیم.

 عملیات بنیان مستحکم از سه ماه پیش با هدف پایان دادن به سیطره تروریست‌های داعش بر شهر سرت، از سه محور آغاز شده و تاکنون نیروهای این عملیات توانسته‌اند خسارت‌ها و تلفات سنگینی بر تروریست‌ها وارد کنند.

از سوی دیگر، مطبوعات در ایتالیا به نقل از دستگاه‌های اطلاعاتی لیبی از کشف اسنادی در مقرهای تروریست‌های داعش در شهر سرت خبر داد که حاوی اسامی عناصر وابسته به این گروه تروریستی در میلان ایتالیا است.

روزنامه ایتالیایی زبان «کوریره دلا سرا،» روز گذشته از کشف دست‌نوشته‌هایی متعلق به تروریست‌های داعش در شهر سرت خبر داد و اعلام کرد: این اسناد حاوی اسامی عناصر وابسته به تروریست‌های داعش و برنامه‌های حملاتی آنها است و در شهر سرت پیدا شده است و مقامات لیبی برای تحویل این اسناد به مقامات ایتالیایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

بر اساس گزارش این روزنامه، هم اکنون  این اسناد درحال جمع آوری و رمزگشایی هستند؛ هرچند بخشی از صفحات آنها در آتش سوخته است.

این روزنامه در ادامه افزود: ده‌ها و شاید صد‌ها نفر از عناصر داعش به سوی اروپا رهسپار شده‌اند و ایتالیا اولین ایستگاه آنهاست. بیشتر این عناصر در میان افراد بسیاری که  با قایق به این کشورها پناه می‌آورند، به سوی اروپا می‌آیند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار