زاهدان؛

بهره برداری از فاز نخست انتقال آب

در هفته دولت از فاز نخست طرح انتقال و توزیع آب روستاهای دشت آبخوان خاش بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: فاز نخست طرح انتقال و توزیع آب روستاهای دشت آبخوان بخش مرکزی خاش هفته دولت افتتاح و در همین ایام فاز دوم آن کلنگ زنی و وارد فاز عملیاتی می شود.

محمدرضا نارویی افزود: بهره مندی روستائیان منطقه از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار؛ توزیع عادلانه آب در سطح روستاهای محدوده طرح؛ پیشگیری از اثرات بحران خشکسالی در روستاهای محدوده طرح؛ کمک به تامين اشتغال و درآمد ساکنین؛ بهبود سطح بهداشت عمومی در روستاهای تحت پوشش از اهداف مهم این طرح است.
وی بیان کرد: تعداد روستاهای تحت پوشش طرح: تعداد 48 روستا تحت پوشش طرح می باشد که جمعیت ابتدایی طرح (1385): 3850 نفر و جمعیت افق طرح (1415): 7850 نفر را زیر پوشش می برد.
نارویی ادامه داد: منابع تامین آب از یک حلقه چاه در نزدیکی روستای سرتلاب و یک حلقه چاه در نزدیکی روستای اکرم آباد برای تامین آب این طرح پیش بینی گردیده است.
به گفته این مسئول تاسیسات اصلی طرح شامل مخازن 2350 متر مکعبی و مخازن بتنی زمینی و 50 متر مکعب مخزن هوائی فلزی و دو باب ایستگاه پمپاژ؛ طول خطوط انتقال 130 کیلومتر و 80 کیلومتر طول شبکه توزیع است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: اعتبار مصوب سال 94 پروژه 84 میلیارد ریال؛ اعتبار تخصیص يافته سال 94 آن نیز 24 میلیارد ریال بوده که اعتبار هزینه شده تا پایان سال 94 مبلغ 9 میلیارد ریال می باشد و هم اینک جهت تکمیل پروژه آبرسانی به روستاهای دشت آبخوان خاش نیاز به 230 میلیارد ریال اعتبار می باشد.
انتهای پیام/گ
 

برچسب ها: بهره برداری ، فاز ، نخست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار