رییس جدید دانشگاه کابل : نمی گذارم فضای دانشگاه سیاسی شود

حمیدالله فاروقی که به تازگی به حیث رییس دانشگاه کابل مقرر شده، گفت که در کنار بلند بردن سطح آموزشی، محیط و فضای دانشگاه کابل را با حفظ قانون دانش آموزان غیر سیاسی می سازد.

رییس جدید دانشگاه کابل : نمی گذارم فضای دانشگاه سیاسی شود

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،همچنان رییس جدید دانشگاه کابل پیش از این به حیث استاد دانشکده اقتصاد، کارمند وزارت اطلاعات و فرهنگ انجام وظیفه کرده است

فاروقی دیروز  طی یک مراسم از سوی فریده مومند، وزیر تحصیلات عالی به حیث رییس جدید دانشگاه کابل معرفی شد.

حمیدالله فاروقی در سال ۱۳۵۵ با کسب درجه لسانس از دانشکده اقتصاد دانشگاه کابل فاروغ شده و در سال ۱۹۵۵ میلادی از دانشگاه نیویارک موفق به کسب دیپلم در رشته اقصاد شده است.

همچنان رییس جدید دانشگاه کابل پیش از این به حیث استاد دانشکده اقتصاد، کارمند وزارت اطلاعات و فرهنگ انجام وظیفه کرده است.

آقای فاروقی در مورد برنامه های کاری اش گفت که ایجاد فضای مناسب، توسعه بخشهای تحقیقی، بلند بردن ظرفیت استادان، همگام سازی ادارات با تکنالوژی ، شیوه تدرس معیاری و فراهم ساختن زمینه ارتباط دوام دار با دانشگاهای جهان از برنامه های مهم او خواهد بود.

از سوی هم حمید الله فاروقی، رییس جدید دانشگاه کابل گفته است که گام های استوار را جهت کسب اعتبار علمی دانشگاه کابل در سطح جهان بر می دارد.

آقای فاروقی از حامیان محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور در کارزار های انتخاباتی و دو سال حکومتداری او بوده است.

پیش از این حبیب الله حبیب به مدت چهار سال رییس دانشگاه کابل بود.

معرفی رییس جدید دانشگاه کابل در حالی صورت گرفته است که هر سال در میان دانشجویان به ویژه لیله نیشنان، روی مواردی مختلف سمتی، سیاسی، مذهبی ودر نهایت کمبود نظم و شیوه تدریس در دانشگاه درگیری های لفظی و حتا سبب کشته شدن و زخمی شدند دانش آموزان می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار