ایلام؛

دانش آموزان را مجبور به انتخاب رشته تحصیلی نکنید

استاندار ایلام گفت: دانش آموزان را نباید مجبور به انتخاب رشته تحصیلی کرد ضمن اینکه مشکل عدم توازن در رشته های تحصیلی را باید با کار کارشناسی بر طرف کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمدرضا مروارید اعلام کرد: رئیس جمهوری نیز تاکید داشته اند که در انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان نباید اجباری باشد چرا که مکلف کردن آنها به تحصیل در رشته اجباری کار اشتباهی است.

مروارید با اشاره به عدم توازن رشته تحصیلی در استان ایلام و گرایش بیشتر دانش آموزان به تحصیل در رشته علوم تجربی اضافه کرد: مردم در این زمینه باید آگاه شوند و انتخاب رشته تحصیلی درست در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه برای رفع این مشکل باید برنامه های فرهنگی تاثیر گذار اجرا شود،افزود: انتخاب درست رشته و برقراری توازن تحصیلی در مسایل مهم اشغال، اقتصاد و سیاست جامعه تاثیر گذار خواهد بود.

استاندار ایلام اظهار کرد: جامعه به شغل های مختلفی نیاز دارد و باید با فرهنگسازی و نه با اجبار زمینه برقراری توازن تحصیلی بین دانش آموزان و مدارس استان فراهم شود.

وی خواستار اختصاص حداقل هشت درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شهرستان ها به موضوع نوسازی و بهسازی فضاهای آموزشی شد و گفت: این رقم در مرکز استان که دارای یک سوم جمعیت دانش آموزی است باید تا 30درصد باشد.

به گفته مروارید، بر اساس بررسی های انجام گرفته برای رفع مشکلات طرح های عمرانی استان سالانه به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالیکه سهم استان اکنون از محل اعتبارات عمرانی کشور 2 هزار و 500 میلیارد ریال معادل یک چهارم مبلغ مورد نیاز است.

وی همچنین با تقدیر از آموزش و پرورش استان در اقدام های لازم برای پیشگیری از معضل بیسوادی اضافه کرد: با اقدام های انجام گرفته متعداد بیسوادان واجب تعلیم در استان به حداقل ممکن و زیر سه هزار نفر کاهش یافته است.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.