الاخبار: نبردی سخت در حلب در راه است

یک روزنامه عربی ضمن بررسی آخرین تحولات جنگ در حلب، پیش‌بینی کرد نبردی سهمگین میان ارتش سوریه و تروریست‌ها در این شهر به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ الاخبار در گزارشی درباره حلب نوشت: پس از دو هفته از شروع تحرکات جیش‌الفتح برای شکستن محاصره شرق حلبف نه جیش‌الفتح دستاوردی در این زمینه داشته و نه ارتش سوریه توانسته است بر گروه‌های مسلح در اطراف شهر غلبه کند.

نتیجه اینکه، طرفین آماده نبرد قریب‌الوقوع می‌شوند. همه شواهد جنگ در حلب از شعله ور شدن آن حکایت دارد. وضع حاکم پس از موفقیت گروه‌های مسلح در گشودن روزنه‌ای از حومه جنوبی حلب به سوی مناطق شرقی و سپس بسته شدن آن با آتش سنگین ارتش سوریه با محاسبات طرف‌های درگیر همخوانی ندارد.

مخالفان خواستار گشوده شدن راهی واقعی میان شهر و حومه آن هستند،اما ارتش سوریه و همپیمانان آن در راستای تثبیت موفقیت محاصره و دور کردن کلی خطر از شهر حرکت می کنند.

الاخبار در ادامه نوشت: این دیدگاه با هر گونه آتش بس بلند مدت یا حرکت سیاسی سازمان ملل یا منطقه‌ای سازگاری ندارد.

در ادامه این گزارش امده است: گشایش در روابط ترکیه و روسیه تغییری در روند جنگ حلب ایجاد نمی کند. این به بحث توازن منطقه مربوط می‌شود و میزان سود و زیان در حوادث جنگ است.

با وجود تحرکاتی که در محور مسکو-آنکارا-تهران وجود دارد و فضای مثبتی که میان پایتخت‌ها جریان دارد، نوعی دیگر از کشمکش در شمال سوریه جریان دارد. آنکارا از حیات خلوت خود به سادگی نمی‌گذرد و منطقه را بخشی از امنیت ملی خود می‌داند. ترکیه پس از کودتا، شبیه قبل نخواهد بود، اما این کشور به عنوان عضوی از ناتو می‌ماند.

الاخبار نوشت: درباره تحرکات سیاسی مربوط به بحران سوریه نیز باید گفت که در سال‌های گذشته، ده‌ها دیدار انجام شده و از نزدیکی رسیدن به توافق درباره حل بحران سوریه خبر داده شده است، اما در عمل حادثه ای رخ نداده است و این اوضاع میدانی جنگ است که تعیین کننده است.

هم اکنون در حلب طرفین آماده نبردی سهمگین می شوند که سرنوشت آن در روند سیاسی آتی تعیین کننده است. طرفین در حال بسیج و تقویت نیروها در حلب هستند تا سرنوشت شهر حلب و حومه های جنوبی و غربی آن مشخص شود. این وضع به پایان جنگ منتهی نخواهد شد، اما یکی از پایه‌های مهمی خواهد بود که مراحل میدانی و سیاسی بر روی آن بنا خواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Finland
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
بزنید
آخرین اخبار