چرا شناگران آمریکایی بیشترین مدال‌های این کشور را کسب می‌کنند؟

وب‌سایت تایم در مطلبی به دلایل مدال‌آور بودن برخی رشته‌ها در المپیک پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت تایم، در حالی که هیچ المپیکیِ دیگری به اندازه "مایکل فلپس" – شناگر آمریکایی – مدال نیاورده است، رشته وی در بین 10 ورزشی که بیشترین مدال را به خود اختصاص می‌دهند در رتبه دوم قرار دارد.

دلیل این مسئله نیز روشن است. آمریکا همواره در رشته شنا قدرتمند بوده است. با اینکه رشته‌ای مانند بسکتبال تنها یک مدال برای تیم‌ها به ارمغان می‌آورد، شنا شرکت کنندگان بیشتری دارد و به همین دلیل توانسته است 102 مدال را نصیب ورزشکاران این رشته در بازی‌های المپیک 2016 کند. با اینکه شرکت‌کنندگان در رشته دو و میدانی نسبت به رشته شنا مدال‌های بیشتری کسب می‌کنند؛ اما رشته شنا گستردگی بیشتری دارد. زیرا در دو و میدانی شرکت کنندگان به دوندگان سرعتی و استقامتی تقسیم می‌شوند و نمی‌توانند در هر دو زمینه به رقابت بپردازند.

این در حالی است که شناگران در تمامی بخش‌های مسابقات تعلیم می‌بینند و در نهایت حداقل در 2 نوع از مسابقات شرکت می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در مسابقه‌ها با فاصله‌های مختلف نیز شرکت کنند. به همین دلیل، آن‌ها می‌توانند مدال‌های بیشتری کسب کنند.

این در حالی است که ژیمناستیک مدال‌آورترین رشته جهان است. دلیل این موضوع نیز این است که هر ژیمناست مرد شانس کسب 8 مدال و هر ژیمناست زن 6 مدال در رشته‌های مختلف را دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار