واشینگتن‌پست: رقابت‌های المپیک؛ آزمونی که برزیل باید پشت سر بگذارد

برزیل تاکنون در برگزاری بازی‌های المپیک با مشکلات بسیاری روبرو بوده است.

رقابت‌های المپیک: آزمونی که برزیل باید پشت سر بگذاردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن‌پست، المپیک 2016 ریو با مشکلاتی روبرو بوده که همچنان رو به افزایش است. سوالات زیادی درباره امنیت مکان‌های برگزاری رقابت‌ها و مسیرهای مورد استفاده قهرمانان از سازمان‌دهندگان این مسابقات پرسیده شد. همچنین میزان آلودگی استخرهای شنا که در هفته اخیر به رنگ سبز درآمد و موجب لغو جلسه تمرین در صبح جمعه شد، سوالات زیادی را مطرح کرده است.

جدال برزیل به عنوان یک کشور در حال توسعه با چنین مشکلاتی اجتناب‌ناپذیر است. رکود اقتصادی شدید و انتظار رئیس‌جمهور این کشور برای برگزاری جلسه استیضاح نیز این مسائل را تشدید کرد. البته تعداد زیادی از تماشاچیان بر این باورند که این انتقادها بی‌مورد است و آنها از تماشای رقابت‌ها لذت می‌برند.

با این حال قهرمانان کهنه‌کار و طرفداران آنها می‌گویند شرایط نامناسب ریو باعث ضعیف شدن آغاز رقابت‌ها شده است. همزمان با مشخص شدن میزبانی برزیل برای رقابت‌ها شرایط اقتصادی این کشور با بحران مواجه شد. متهم شدن دولت برزیل به فساد مالی نیز با اعتراضات گسترده روبرو شد.

«مارک آدمز،» سخنگوی کمیته بین المللی المپیک به برنامه بی‌بی‌سی گفت: « با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی برزیل با سخت‌ترین بازی‌ها روبرو هستیم. هفت سال پیش، برزیل در آستانه انتخاب به عنوان یکی از 5 کشور برتر جهان از نظر تولید ناخالص داخلی بود.» این در حالیست که امروز نرخ بیکاری این کشور به 11 درصد رسیده است.

حضور 85 هزار سرباز برای تأمین امنیت بازی‌های المپیک، فضا را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده است. شهردار ریو پیش‌بینی کرده بود این شهر در ماه اوت امن‌ترین مکان جهان خواهد بود؛ اما این اتفاق رخ نداد و تاکنون چندین مورد تیراندازی در ریو اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار