نیویورک‌تایمز گزارش داد:

ادامه جنگ بی‌پایان سوریه و رنج مردم حلب

درگیری‌ شورشیان و نیروهای دولت سوریه برای تسلط بر حلب فرآیندی بی‌پایان است.

جنگ برای تسلط بر حلب همچنان ادامه داردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، جنگ در حلب – پرجمعیت‌ترین شهر سوریه- بار دیگر تشدید شده و  صدها هزار نفر از شهروندان در شرایطی بحرانی به سر می‌برند. شورشیان نیز به دنبال تحقق اهدافشان در این جنگ پنج ساله هستند.

با توجه به شرایط پیش آمده، سوختن حلب و رنج و مرگ مردم همچنان ادامه دارد؛ اما جنگ پایان نمی‌یابد. یکی از فعالان در بخش شرقی حلب از طریق نرم‌افزار «اسکایپ» اعلام کرد: «هر روز مردم زخمی و بیمار می‌شوند.» وی همچنین از تشدید حملات در این شهر خبر داد.

در بخش غربیِ تحت کنترل دولت سوریه، شرایط زندگی بهتر و تعداد حملات هوایی کمتر است. اما در این بخش نیز مردم با کمبود آب و غذا و قطعی برق دست و پنجه نرم می‌کنند.

حلب که مرکز صنعتی جنگ است، تبدیل به میدانی شده که دو طرف درگیری‌ها برای کنترل آن تمام توان خود را به کار می‌گیرند؛ اما تاکنون هیچکدام دیگری را نه شکست داده‌اند و نه به یک راه‌حل سیاسی دست یافته‌اند. حلب از سال 2012 بین شورشیان مستقر در شرق این شهر و دولت بشار اسد تقسیم شده است. شورشیان قصد دارند دولت اسد را سرنگون کنند ولی تاکنون موفق نشده‌اند.

درگیری اخیر از ماه گذشته آغاز شد که نیروهای حامی بشار اسد با کمک حزب‌الله لبنان و حملات هوایی روسیه تلاش کردند شورشیان را محاصر کنند و جاده منتهی به شمال شهر را بستند. هفته گذشته نیز شورشیان برای گرفتن تأسیسات نظامی واقع در جنوب غرب این شهر دست به حمله زدند و اواخر هفته موفق به باز کردن جاده شدند. البته در حملات روز جمعه 18 نفر کشته شدند.

آمریکا در جنگ حلب نقش چندانی ایفا نکرده و روی تضعیف گروه تروریستی داعش که در شرق حلب مستقرند تمرکز کرده است. نیروهای تحت حمایت آمریکا موفق شدند تروریست‌ها را از شهر «منبج» واقع در نزدیکی مرز ترکیه عقب برانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار