بندرعباس؛

تعیین 24 پایگاه انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری

انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،معاون پرورشی اداره کل اموزش و پرورش هرمزگان گفت: راهنمای ویژه انتخاب رشته از روز دوشنبه ۱۸ مردادماه در دکه‌های روزنامه‌فروشی توزیع شد و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.orgقرار گرفت.
مهرانی افزود: 18هزار دانش آموز در استان در کنکور سراسری شرکت داشتند که همه این دانش اموزان مجاز به انتخاب رشته هستند.
وی افزود: دانش اموزان غائب در کنکور سراسری نیز می توانند با مراجعه به پایگاههای مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنند و کد رشته داوطلبان غائب متفاوت با دیگر داوطلبان است.
معاون پرورشی اداره کل اموزش و پرورش هرمزگان گفت: 24 پایگاه مشاوره و انتخاب رشته برای ارائه خدمات اموزشی و مشاوره تحصیلی برای انتخاب صحیح رشته دانش اموزان در نظر گرفته شده که 6 پایگاه در بندرعباس است.
مهرانی افزود: مهمترین منبع برای انتخاب رشته داوطلبان دفترچه راهنما است و داوطلبان باید توجه داشته باشند که نمرات رتبه در سهمیه و رتبه کشوری ملاک اصلی انتخاب رشته است.
وی افزود: هر داوطلب می‌تواند ۱۵۰ کدرشته محل انتخاب کند و همه داوطلبان توجه داشته باشند که باید تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۵ فارغ‌التحصیل شوند و چنانچه داوطلبی در دوره‌های روزانه پذیرش شود اما تا تاریخ مذکور فارغ‌التحصیل نشود اجازه شرکت در کنکور سال آینده را ندارد
معاون پرورشی اداره کل اموزش و پرورش هرمزگان گفت: هزینه مشاوره در پایگاه های مشاوره 30 هزار تومان است و دانش اموزان بی بضاعت می توانند از مشاوره رایگان برخوردار شوند.
آخرین مهلت انتخاب رشته تا 28 مرداد است ونتایج نهایی کنکور سراسری ۳۱ شهریور به اطلاع داوطلبان می‌رسد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.